Vinterlys på Storhornet ♥

 To glade vandrere leker litt med GOPRO`n som er fin slike dager.

 Man får jo bare lyst å omfavne alt dette vakre. 
 Hva tenker du Nansen......
♥ ♥ 
Digger livet.....
 Giske - Vigra - Lepsøy - Haramsøy i den rekken ser du øyene utover.
Gamlemsveten i bakgrunnen.
 Utsikt mot Flø til venstre og Storhornet rett over hodet mitt.
 Kjekkasen!

Det blir noen stopp slike dager der en bare må stå å nyte lyset.
Alnesvannet og havet. Runde viser såvidt oppe til venstre.
 Kun vi to på vei mot toppen og vi møtte ikke en eneste sjel idag.
 Eltrane ved Sulafjellet. Videre bak summørsalper på rekke og rad.
Alltid generøs med koser...
...jaja, vi prøver igjen! SMIL!!
Nansen på toppen av Storhornet.
 Etter ca en time på toppen tuslet vi for å finne en grei og lun bålplass i vinden.

 Litlevatnet og utsikt mot Storhornet.




  Sitte ved bålet å se på solnedgangen - hjertesukket!

 Klokken er 16.00 her og solen er nesten helt nede. Fantastisk lys som åpenbarte seg.
Så var solen nede og bare den rosa disen lå igjen. 

Fridag - og det på en solrik og iskald dag. Så klart vi måtte på et eller annet fjell.
Vi hadde tenkt på Hellandshornet men tenkte det ville bli for tungt for Nansen, så vi 
tok turen til Storhornet like godt! Storhornet med 360 grader utsikt til hav og tinder er 
absolutt en alltid like vakker tur uansett vær og vind, og med vinterlyset som var 
idag var det bare å ta inn alt dette vakre. 

Winter - is the time for the good days in the mountain.
white on pink and blue - the colors amaze me every time!
Calm and warm sitting by the campfire with cocoa.
It just make make my day!

Vi møtte ikke en eneste sjel idag kun en ørn som svevet over oss., men siden det var
 noen få fotspor opp til Storhornet, regnet vi med det hadde vært noen før oss idag. 
Nansen løp rundt fri og ubekymret i hele dag! Eneste han bekymret seg for var når 
vi skulle spise at han ikke fikk nok godiser:)) hehe! 

Nok en positiv dag å føre inni turboka!!

Kommentarer

  1. Hey Jill,
    Fantastic shots of that amazing place!! Great views and nice to see your truly dog.
    It looks very cold...!!

    Kind regards,
    Marco

    SvarSlett
  2. din blog er virkelig severdig Jill, så fine bilder og landskap . helt utrolig !

    SvarSlett
  3. Du inspirerer alltid til tur Jill! Vakre vinter bilder i dei flotte omgivelsene!
    Du og Nansen er virkelig et flott team!

    Bente -:)

    SvarSlett
  4. Beste ambassadør for vårt vakre Sunnmøre!!!
    Nydeleg :-)

    God helg klem

    SvarSlett
  5. Your photos are beautiful! And I love camping with dogs - they make it so much fun!

    SvarSlett
  6. Vakkert nok en gang - herlige bilder - spesielt flott det der Nansen gir deg en skikkelig kos og kyss!

    SvarSlett
  7. Eg har lest og sett på bloggen din nå i nokre få veker og blir jo begeistra - så fantastisk landskap med flott lys og så greiar du virkeleg inn å fange stemning og fargane på ein utruleg bra måte.

    Både hav og fjell, det hadde eigentleg vore midt i blinken for meg, men enn så lenge held eg meg til Vest Telemark med dei flotta fjella og drar heller til havet av og til.

    Nansen er jo ein herleg hund, og han gjer seg godt på bildene!
    Kjekt også med ein hund med så god og varm pels, da blir det lettvint å dra på vintertur, labradoren min Lukas frys ikkje så fort heller, men på ein forblåst topp då synst han nok at det blir litt for kaldt.

    Eg må berre spørre sidan eg også har ein blogg på blogger, korleis får du det til å ordne bildene dine ved sida av einannan, altså dei små bildene?
    Eg har prøvd fleire gonger, og sjølv om eg fiksar mykje bilderedigering og blogging teknisk sett, så blir eg ikkje fornøydd.
    Koblar du bildene i eit redigeringsprogram eller i bloggar?

    Nå har eg prøvd så mange gonger at eg må spørre, rett og slett :D

    Forresten, så herleg det bildet med skikkeleg kos frå Nansen!
    Eg kjenner meg godt igjen, Lukas likar å benyttar anledninga til å gje ein skikkeleg våt kos når eg skal ta "selfie" :)

    Imke

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:)

      Klart jeg skal svare deg på det. Fint om du sender mail adr din til jill@moments.no så kan jeg sende deg en printscreen av oppsettet. Litt vanskelig å forklare.

      Var inne på bloggen din men fant ikke noe sted å legge meg til som følger. Men jammen er du er sprek taus:)))
      Og hjertelig takk for kompliment:))

      Vi snakkes:))

      Slett
    2. Supert!
      Takk skal du ha!
      Da er mailadressa sendt te deg.

      Ja eg har flytta gamle bloggen min over på ny adresse, og då begynte eg litt på skrætsj og har ikkje hatt følgeknappfunksjon - kanskje skal eg gjenopprette denne?

      Sprek og sprek, eg er litt plaqa av belastningsskadar for tida og må ta det med ro, men eg likar nok å trene godt ellers.
      Og elskar å gå tur!
      Og bloggen din er berre så inspirerande med dei fine bildene, og ikkje minst: Nansen.

      Han er jo herleg.
      Lukas, labradoren min, har budd hos meg i tre år nå, han adopterte eg etter at første tispa mi dessverre døde av kreft i 2012. Eg såg rett og slett ikkje noko poeng å gå tur utan bikkje me meg, det var berre nitrist.
      Så det er moro å følge bloggen din.
      Og så har du så fine spreke fargar på kleda dine, det diggar eg altså.

      Eg må nok få koma meg på tur eg og ta bilder eg også, eg har ei goretex-bukse som er like knall neongul som din, og dei er det ikkje mange av ettersom eg har goggla meg fram.
      Det er moro med fargar.

      Jepp me snakkas og lesas!

      Slett
  8. Jill, your photos are fantastic. Beautiful!!! :)

    SvarSlett
  9. It is wonderful to see someone who lives their life as well as you do. And Nansen is adorable, so much like our Samson.

    SvarSlett
  10. Fantastiska bilder!!! Njuter :)))

    SvarSlett
  11. Fantastiske naturbilder!
    Ønsker deg fine turdager fram mot vår : )

    SvarSlett
  12. For en natur!! Flotte stemningsbilder. Ikke vanskelig å se du trives der :)

    SvarSlett
  13. Que maravilla, eso es vida. Preciosas fotografías y fantástico blog, me hago seguidor. Saludos desde España.
    http://faunacompacta.blogspot.com.es/

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg