VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

lørdag, juli 18, 2015

Camp "Alaska"

 Et lite stykke Alaska på lille Sunnmøre.


Så sitter vi her da, ved elven og nyter stillheten, kaffe og varmen fra bålet.

Kylling, søtpotet, deilig saus og salat. Man må unne seg litt luksus på tur iblant. 
Så avsluttes kvelden med litt strikking foran bålet. 


T  I  D  L  I  G   M  O  R  G  E  N   17/7

Ut tidlig for å sjekke dalens morgendufter.
Friskeste morgendugg kl 06.30
Da er det bare å ta med sovepose ut for å nyte morgen kaffe og soloppgang.

Gode tørkemuligheter.


Goproview

Hjertesukket....
Dette er avslapping på høyt plan!!



Ikke noe rom for knute på tråden her.....satte meg ikke fast i treet så mange ganger:))) hehe!

Fjelltinder med snø på toppene.


Til tider vått og grått trasket vi opp gjennom daler og fosser opp til dette vakre lille stedet .
Ikke før kl 21.00 slo vi opp teltet. Vakkert lys oppe i fjellene denne kvelden.

Godt å fyre opp bålet og få varm mat i magen. Kan tenke meg gradestokken
var nede på ca 7. Utrolig vått og fuktig i luften. Men likevel en fantastisk rolig og fin kveld. 
Tror ikke vi bikket i teltet før kl 0100. Nansen var sliten av snusing. Og etter hvert ble det
 så kaldt at det var godt å krype i soveposen. En stille natt der jeg våknet kl 07.30 til en solrik dag.

Det var bare å kure seg i soveposen ved elvekanten.  Det er da du hører hjerte komme med et dypt
hjertesukk av et eller annet. En følelse av indre ro og styrke, tilfredshet. Du bare lever i nuet og alt annet
blir så langt langt borte.  En definitiv pause fra hverdagen som alle burde ha i blant. 

Kjøpte et dagsfiskekort til kr 20,- 
4 små ørreter på ca 100 g 

Ut på dagen fikk jeg prøvd meg ut på fluefiske uten noen fisk i fanget. Men da jeg fikk prøve en
spinner så kom det noen få små ørreter og beit på, stakkars små som havnet i stekepannen og i magen.
Men det føltes endelig ganske så godt  ut å få dra opp noen små ørreter mellom fjell og daler.
Vi tuslet oss ikke hjem før langt ut på ettermiddagen. Vi var vel ikke nede ved bilen før i 19.00 tiden igjen. 

  SNIPP SNAPP SNUTE

Tenne et lite lys 
for deg i kveld pappa!

  

6 kommentarer:

  1. Helt nydelige omgivelser. Så ut som en veldig flott tur.
    Inspirasjon!

    Bente -:)

    SvarSlett
  2. Hey Jill,
    Wonderful pictures!! Amazing the dark clouds over the mountains.
    Great to see you fishing on shot 32 and a wonderful shot of your dog on 33.

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
  3. For nåkken turmuligheta!!!

    Janne og Co!

    SvarSlett
  4. Hello Jill, beautiful images! Looks like a wonderful camping trip with your sweet pup! Have a happy new week ahead!

    SvarSlett
  5. Du er ikkje sann! Snakk om å gripe sjansen når ein har den..
    Skodda gjer meg nokså tung til sinns.
    Ein får ikkje gi opp håpet om betre dagar :-)

    Sommarklem

    SvarSlett
  6. Hjertesukk heilt hit! <3 virkelig nydelig tur Jill, fredelig plett dokke fann dokke. Ser ut som ikkje så langt å gå heller ;-)

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)