VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

søndag, juli 12, 2015

Camp Herdalsseter.




Veldig viktig å beholde sekken på!!
 Oi! Mange geiter jo....

Onkel Nansen passer på.....
 Herdalsseter - fin familietur. 
 Hvor man får besøk av både geiter, kyr og sauer. Noah modig å jager vekk...
Nansen tok i å knurre litt. Noe han aldri gjør. Kanskje han skulle passe på Noah...
Etter blodslit med å jage vekk kyrne var det pannekaker m/ bacon - nå romlet det i magen!
Klestørk etter "elvebad"  Vi tok kvelden vel sent. Sent men godt! 
Kosetid.
Først måtte jeg fortelle eventyret " Bukkene som skulle til seters å gjøre seg fete" 7 ganger:)
Så en liten tankestund helt for seg selv...

M  O  R  G  E  N  S  T  U  N  D

Vi var ikke sene i morgentimene idag. Neida kl 0630 sa lisje hanen kykkeliky....
En liten morgenstund i regnet.  Akkurat nok gass til å varme vann. Mormor trengte sårt kaffe!!!
Og i det vi kjører nedover dalen - se så vakkert! 

Det er så stille rundt oss bare elven som suser behagelig med noen små klukk inn i mellom.
Et par fugler kvitrer høyt om at det har slått seg til ro i et tre i nærheten. Tisker og hvisker
seg i mellom...Fredfulle lyder fra naturen, lyder som skaper ro og harmoni en varm kveld.

Jeg nyter en slurk av kaffen der et par mygger også har tatt kvelden. Man kan vel aldri få i seg 
nok proteiner. Jeg bryr meg ikke, bare drikker. Det er vel litt slik man blir når man turer i vei.
 Litt enkel og ikke så kresen:) Det er liksom andre regler når man er på tur..mye enklere enn hjemme!
Vel, noen ganger tar jeg dem bort...liker ikke store mygg må være veldig små:))) hehe!

Noah ligger i soveposen i mormors fang. Han venter spent på at jeg skal fortelle om "Bukkendebruse"
 og i det jeg forteller eventyret for 7 gang ser jeg at John Blund sniker seg innpå en trett sliten gutt
 som er mett på pannekaker, inntrykk og eventyr. Inntrykkene har vært mange og vi har tråkket helt
ferske fotspor idag. En slik rikdom å få ta med seg sitt barnebarn på hans første telttur.

Herdalsseter - Noah, Nansen og mormor! Vår første camp sammen. Den første av veldig mange!
Selvfølgelig spent på om Noah ville like dette, han liker å gå i fjellet men ikke en selvfølge at teltet
er like moro. Men gutten sovnet blid og sliten i soveposen sin . Snorket gjorde han og! Nansen kuret 
seg godt inntil han da han omsider fikk slippe inn i teltet i sene nattetimer da regnet kom. 
For en ro det skaper å ligge å høre på regnet som trommer på telttaket! "Med små snorkelyder til."

Så utenom et par fall i elven og en stor saftflaske som ble tømt opp ned i bilen
gikk jo nesten alt knirkefritt...nesten! Men ingen tårer og snørr! Var bare mormor som
inn i mellom fikk et tilbake glimt av tider som småbarnsmor og måtte dra litt på smilebåndet
når hun måtte finne fornuftige svar på alle " men hvorfor det" spørsmålene:))

Jeg gleder meg enormt til å dra på tur med deg igjen lille vennen!  


#devoldambassador#devoldambassadør#devoldofnorway#helsport

7 kommentarer:

  1. What a beautiful family trip! Hopefully the first of many !!!
    The mountains are beautiful and deserve many camps like this happen again soon!
    Hugs and take care...

    Bia
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    SvarSlett
  2. As always - beautiful images with you.
    This tour is sometimes a change - I am fascinated!

    Greetings from germany - Monika

    SvarSlett
  3. koselige ord og bilder --- håper neste gang dere camper her inne --- får du morra kaffien her hos oss ;)

    monikaklemma

    SvarSlett
  4. Kjempe flotte bilde og gode minne<3 noah snakka ikkje om anna enn mormor og fjelle resten av søndagen:) det va en meget fornøgd gutt<3

    SvarSlett
  5. Hello Jill,
    Wondrful pictures. Great to see that beautiful area.
    Nice to see that tough guy Noah is going with you on this trip. I think he will have a great time.
    The whole day outside and then also good eating pancakes..hhmmm..!! Not bad.

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
  6. så herlige bilder og fortelling !

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)