Dei jevaste turane.

Gjør seg klar til sin første fjelltur uten bæremeis. Han har vært på Frostadtinden en gang før.

 Nesten 4 pannekaker gikk ned i den lille maven. Matlysten i fjellet er best.
Paragliding måtte være fint idag. 
Må være tidenes posering:))
Springe springe, leke leke!  Mange hunder ble reddet i fjellet idag:)))

Frostadtinden i sikte.

Melen alltid like lett å kjenne fra sørvest.
Og etter bryllup planlegger vi 3 muskettene en ny telttur. Se mormors fine hvite tøysko!!
Godt med kos i fjellet også.
 Og vi kastet stein på stein på stein på stein på stein.......så litt stein til...
En som tok sitt første GOPRO bilde! :)))) titt titt! :)

Mor og far planlegger bryllup til helgen. Men vi, gjengen går på oppdagelseferd.
Vi tuslet oppover mot Frostadtinden. Planen var å gå så langt vi orket. I hele 2 timer orket han
å gå før vi satte oss ned å dro frem stormkjøkkenet. Men det skal jo sies at vi ikke gikk så langt
men vi fikk med oss alle kriker og kroker på kryss og tvers og litt tilbake og frem igjen mens
mormor svarte så godt hun kunne fra spørsmål om hvorfor skyene ikke står stille og hvorfor
sauen bæsjer....Med Nansen i ene hånden, Noah i andre og dårlige sko fordi jeg glemte å skifte
er det ikke alltid lett å holde fokuset i et vått vått terreng. Hvite tøysko egner seg ikke
til fjellturer...hehe! Sånn går det når mormor fikk for mye å tenke på...

Jeg har sett enormt frem til disse turene med barnebarnet mitt. Gledet meg utrolig mye
til å vise han en verden jeg setter enormt stor pris på og som gir så mye.  Vi skal gå på tur
for å være på tur og vi kan stoppe når vi vil og vi kan snu når vi vil. Vi må ingenting, vi skal bare
 være tilstede akkurat her og nå. Rett bare kose oss.
Det skinte av med hele 22 grader og blå himmel og det ble en sommerlig tur.

Vel hjemme setter vi på vaskemaskin med skitne sko og bukser. Tenner et lys, spiser grøt
og sovner begge to. Siste jeg husker var at jeg håper han ikke våkner kl 0700............

Kommentarer

  1. Det var noen nydelige bilder av en sprek liten gutt!
    Sikker fint i fjellet nå.
    Takk for titten!

    Hilsen Anita

    SvarSlett
  2. What a beautiful ride with the grandson!
    The mountains look so warm out there!!!

    Have a great summer and take care!

    Bia
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    SvarSlett
  3. rørende fortelling og knall bilder :-)

    SvarSlett
  4. ... Oh - I love their tours, the images and the landscape, the dog and the cute kids :-)

    Many greetings - Monika

    SvarSlett
  5. Herleg!
    Rett å slett herleg.

    Heldige guten som har deg til mor-mor :-)

    SvarSlett
  6. Det må jeg også si, herlig bare herlig!

    Bente:-)

    SvarSlett
  7. Underbara bilder!! så mysigt att ha med barnbarnet på tur! och för en pose!! :D

    SvarSlett
  8. Det var så länge sedan jag var inne och läste bloggar. Så roligt att åter följa dina äventyr och vandringar. Härliga bilder. Bilderna blir så ljuvliga där hundar och barn finns med i naturen. Ha det gott./brita

    SvarSlett
  9. Ahhh - herlig - gleder meg til å ta med barnebarnet på tur jeg også - foreløpig bare i vogn.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg