VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Romsdalseggen 4.august

 GOPRO view over Romsdalen. Det er så utrolig fotogent her inne.



Vengetindane til venstre og Romsdalshorn til høyre. For et eldorado.
 Vengedalen. Som du ser ganske så tørt.
Ei som virkelig nyter naturen og utsikten!
 Vengetindane -  Store Vengetind (1852 moh) ,  Lille Vengetind og SøreVengetind
 Blånebba (1300) - fint å besøke den også når du først er her oppe. 
 Straks oppe.

Utsikt mot Isfjorden.



Kaldt med shorts og det blåste på steder man ikke skal nevne på en blogg:)) Bare å skifte til brok!
 Romsdalshorn (1550 moh) er karakteristiske og lett å se. Vengetindane til venstre bak Blånebba.

Nøgde taus.
 Enda ei nøgde taus.
Blånibba, Venjetindane,  Romsdalshorn og ei fornøyd fjelltaus.
 Romsdalseggenpannekaker på det høyeste punktet.
 Bretind, Trollryggen, Trollspiret, Store Trolltind, Lavskar og Høgskar.
Stien forsetter på eggen helt til høyre.

 Fine stier ned mot Høgaksla 981 moh.
Norafjellet og Setnesfjellet  med Svartdalen bak.
Så dukker Åndalsnes opp og nedstigningen starter. 

Turen til Romsdalseggen byr på natur av det vakreste. Fikk høre at det var veldig vått i år men
det synes jeg egentlig ikke. Kun opp Vengedalen var det til tider ganske vått men
med alle disse flotte trappene som er bygd må det lille bløte som er nesten være der! 

Vi la forventningsfulle i vei. Jeg har vært der før men da i en så tykk tåke jeg fikk ikke se noe.
Det fikk jeg idag og må si at utsikten bergtar. Dalføre der det bukter seg oppover er fargerikt med elver
 og frodige marker. Været var til og fra og det var blå himmel og stille til sterke vindbyer og overskyet. 
Skyene og lyset bydde på litt utfordring til tider, eller man kan si at det var mangel på kunnskap.
Mange av bildene ble ganske så utbrente og det var jo et sorgens kapittel. Men men bildene på netthinnen er 
lite utbrente:))) I godt selskap med en vassekte nordlening ble det en trivelig tur på alle måter. 


Vi hadde en bil i Åndalsnes og en i Vengedalen, luksus på tur altså. Vi tok selvfølgelig på haikere
tilbake til Vengedalen for å hente biler. Det er slike ting vi setter pris på som sjafør eller haiker.

Det er så utrolig mange vakre turer her inne ved Åndalsnes og området Trollstigen, og jeg 
kjenner et behov for å utforske området mye mer. Men da med Nansen som er litt for tung 
i bakenden for å komme seg over et par partier der oppe. Savnet etter han ble iallefall stort!

Ved turens ende har det også kommet trapper og må si i forholdt til sist da jeg hadde 
gangsperre opp til ørene så var det lite å merke dagen etter denne gang. Man kan rett
bli optimistisk på en middelaldrende kropp:)) hehe! Vel vel og ja ja man skal ikke rope HURRA
for raskt. Men godt å kjenne når kroppen spiller på lag uansett. Og jeg må si at snope posen
på vei hjem i kveldingen smakte utmerket! Og gode gamle TOTO holdt meg med selskap!


Lengde : 10,1 km
Varighet : 1 dag
Gradering : Krevende
Tidsrom : jun|jul|aug|sep

Takk for nok en givende tur! Og takk for godt selskap humørfylte Lisbeth! 

8 kommentarer:

  1. This is a wonderful place to live, and you are a lucky person!
    The view up there looks stunning, postcard landscapes ....

    Have a nice week and take care!

    Bia <°)))<
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    SvarSlett
  2. Norsk natur på sitt vakreste. Har alltid drømt om gå denne turen Jill og inspirasjonen kom tilbake i forsterket grad.
    Flotte bilder selv om det var noe som manglet da Nansen ikke var der.

    Takk for du deler alle disse turene dine det er til en sann inspirasjon.

    Bente -:)

    SvarSlett
  3. Wow.
    Again such a great tour.
    Very good pictures.
    The landscape is adorable.
    sincerely - Monika

    SvarSlett
  4. Ja, vi har vakker natur med fantastiske muligheter. Må tilstå at jeg er en "solelsker" som gjemmer meg i "hytta" når det er gråværsdager som denne. Så sitter jeg her og planlegger MC-tur til Møre, og nyter andres turopplevelser :)

    Ha en fortsatt fin sommer!

    Klem fra Irene på Odddane Sand Camping

    SvarSlett
  5. så kult da har jeg vært forrige uke :-)

    SvarSlett
  6. Oi for en flott tur - og mektig utsikt da !!! Flotte bilder Jill :) Dåkker har nu masse fjell å ta av på dine kanter også- fantastisk natur vi har i dette landet ! Nu kommer jo de gode høstdagene på fjellet - gleder meg og håper på finvær ! Gode daga tel dæ og Nansen !

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)