VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

fredag, august 21, 2015

Vasstrandegga 561 moh

 Utsikt helt hjem til lille Roald.

Grønt og frodig må man si.
 Utsikt mot Ålesund.
Sykkylven, Straumshornet.
 Mor synes også det er godt å få bløyte seg litt.

 Hjemover mot Roald. Øyen i bakgrunnen, lille Roald.

 3 bukkende bruse...
Kom oss på toppen idag også gitt!
 Lauparen 1434 moh.
 Sitter å ser på Lauparen hvor jeg egentlig skulle idag. 
Blåskjerdingen 1069 moh

 Den lille stille stunden.

 Nansen "badet" i et sett idag.

....har vært til seters å gjort seg fete....
Så var det å tusle seg nedover.....
Helt skjelven i labbene, nesten opp til buken!!
 Nansen går aldri lenger en til buken så da fikk han litt hjelp til å bløyte hele seg. 
 Så avsluttet vi dagen i fjøresteinene med kaffekjele og bål. 

Turen til Lauparen idag ble plutselig en tur til Vasstrandegga. Nansen skulle bli hjemme. 
For varmt til å gå på Lauparen for han i dag tenkte jeg. Men det ble det jammen for mor også.
I det jeg skulle på "morgenrunden" med Nansen kjente jeg at Lauparen blir det en annen dag. 

Så var det å klekke ut et sted med mye vann så Nansen kunne slå følge og da ble det Vasstrandegga.
Det er jammen en fin tur i et lett og flott terreng. Noe bratt i starten opptil vannet vil kanskje
noen mene men mye god trening i den kneika. Fin vei opp og da er det enkelt å gå uansett. 

Nansen badet i alle vann og hadde en fin tur. Lett fønvind da vi kom et stykke forbi vannet og
det gjorde utrolig godt for oss begge to. Lite folk og vi fikk nesten fjellet for oss selv. 

For noen deilige sommerdager vi er så heldige å få før høsten setter inn. Det var bare å 
tusle seg ut på Langeneset i kveldingen og nyte sommerdagen fullt ut. 

.....and there is more to come..

2 kommentarer:

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)