Til Lofoten for å møte høsten.

Reinebringe, Kjerkfjorden med karakteristiske fjelltopper.


Det går ganske så strake veien rett ned på Reine siden av fjellet.
Kjerkfjorden med Reine.

Kjerkfjorden, jeg blir aldri mett av å se på disse fjellformasjonene her.
Tar livet med ro og lytter til stillheten .....



R E I N E   R O R B U E R
takk Minna for den beste servicen:)


Til Lofoten for å møte høsten.....For den har kommet hit til Moskenes og Reine. Et kjølig drag
i luften forteller meg det. Her og der vises et og annet gult blad. Et spor av gylne farger som skal
komme. Luften er klar og ren med den skarpheten som hører høsten til. Det er ekstra godt å puste inn.

Jeg blir bergtatt av fjellformasjonene her oppe som er så karakteristiske og lett gjenkjennelig. Og
Kjerkfjorden fra Reinebringen er intet unntak. På en delvis skyet dag med enkelte solstreif gikk
jeg opp den 422 meter bratte fjellsiden til Reinebringen. På vei opp kom sannelig en stein rasende
nedover fjellsiden på ca en halvmeter i diameter. Det kunne gått galt om man ikke hadde vært
ganske så oppmerksom. Lite folk i stien og det var bare å puste ut å forsette.

Synet som åpenbarer seg i det du entrer eggen der oppe gjør at du mister litt pusten for et lite
øyeblikk. Kanskje ikke noe for den med intens høydeskrekk men det er fine stier der oppe.

Etter en slik flott tur er det ganske luksus å komme ned til en varm deilig rorbu, tenne stearinlys,
ta seg en dusj og kroe seg i godstolen. Jeg var så heldig å få leie en ny rorbu ved Tind, det ble
ganske så tilfeldig at det var akkurat der jeg ringte men det var så urolig koselig.  Men nei han
hadde stengt for sesongen. Etter en liten prat skulle jeg få bo i en av rorbuene hans ganske så billig
likevel. Han var ikke i Lofoten nå men nøkkelen hang på en slikt hemmelig sted så man kunne ta den
og låse seg inn og bo så lenge man ønsket. For en tillit som vises. Her får man være i fred og ro.

Så her sitter jeg da ved vinduet i en gammel rorbu på fire påler. Jeg har pennen i hånden samtidig
som jeg lytter til regnet som treffer sjøen med små drypp. Stearinlyset blafrer svakt fra det åpne
vinduet som kommer med små streif av havbris....havet som ligger rett nedenfor vinduet ......

T I N D  R O R B U E R 
rorbuen som heter Torabua er til salgs for den som
 måtte ønske å ha en slik fantastisk rorbu her oppe. 


Og fremdeles skal jeg ha noen gode dager her oppe. 
Torabua er den første gule bua etter den røde sjøboden fra venstre (bildet nr 1).
Da venter jeg videre på solen som skal komme i morgen. Håper den gjør det
selv om det er koselig å sitte i en rorbu i regnet mens mørket sniker seg innpå.... 

Kommentarer

  1. Bildene fryder meg langt inn i sjelen! Fantastisk.

    SvarSlett
  2. WOW! OG ATTER WOW!
    VAKKERT DER OGSÅ ;-)

    KOS DEG!!

    SvarSlett
  3. Lofoten er så vakkert og det viser du på eneestående måte i dine bilder !!

    SvarSlett
  4. Vakre bilder som fyller meg med inspirasjon både m.t.p. reise, turmål og foto.
    Flott utsikt, og det må være godt å bo i en slik rorbu, høres ut som balsam for sjelen.

    SvarSlett
  5. If you are impressed by the rocky formations of your country, guess who has never been there before, and knows only through photographs.... I think I'd be out of breath face such stunning scenery!
    I hope one day travel to the Nordic countries and know them up close :-)

    Hugs and take care!!!

    Bia
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)