Litlevatnet 404 moh.












 Veiviseren, ikke alltid like lett å se i terrenget.
Litlevatnet klar til å ta i mot gjester.



Ut av det grå kom brått den vakreste dagen og vi hadde mulighet for å bruke noen timer ute i naturen. Det måtte bli tur, en tur til Litlevatnet for å brenne bål. Vi trodde vi skulle det iallefall.  En avkoblende tur opp i høyden. Og mange forsker på om dette er bra for oss? Jammen bra at forskningsrapporter viser at det er det............

Turen gikk til Litlevatnet. Vi pakket sekken, tok sågar med noen små vedkubber. Disse små sekkene på plantasjen er geniale å putte i sekken. Er vel ikke mer en 2 cm i diameter og kanskje 14 cm i lengd. Bare for å si det slik så bruker jeg disse inn i mellom når jeg vet at det ikke er mulighet for ved i området. Veier lite og er lett å tenne.  Og jammen er det ikke fantastisk å mekke til bålet, sette seg godt tilrette for å så oppdage at fyrstikker, nei fyrstikker har vi da ikke med!! Enda man er helt sikker på at det pakket man i sekken...Vel, vi koste oss nesten like mye uten bål. Vi hadde med alternativer så med litt flaks så overlevde i turen......

Dagens høydepunkt for Nansen var at han fant samme myren som i fjor sommer. Bare da rakk han å bli helsort!! Denne gang ble han tatt på fersken bare halvveis ut i. Bare understellet var rimelig sort. Myr er jammen ikke lett å få ut av hvit samojed pels enda så lett den er å holde ren. Mitt lille høydepunkt var nok det lille øyeblikket der jeg ennå trodde jeg hadde med fyrstikker. Jeg gledet meg virkelig til det bålet! Hverken folk eller fe gikk forbi med fyrstikker i lommen. Man kan jo si det er en lærepenge til neste gang. Men jeg vet ikke helt det!

Nansen fikk bære tom kløv idag. Pga hoftene skal han ha veldig lite eller ingenting i. 
Han elsker kløven sin så inn i mellom setter vi den på bare for han synes det er stor stas. 

Men sånn i forbi farten. Mens jeg satt der ved bålet uten flammer synes jeg at jeg kjente eimen av sne. Det måtte ha vært ren innbilling for med varmegrader opptil 15 om dagen så vet jo jeg ikke helt om det kan stemme. 

Fin restuke!

Kommentarer

  1. Fine bilder Jill!!Og ja..du har nok kjent rett..Sneeen er rett rundt hjørnet!Jippy!:)))

    SvarSlett
  2. Very nice picture !

    Many greetings - Monika

    SvarSlett
  3. Super flotte bilder Jill men jeg trenger ikke snø :-)

    SvarSlett
  4. Flott genser i fine farger. Er den hjemmestrikket?

    Fin tur selv om fyrstikkene ikke ble med:)

    Bente -:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)