VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Båltur i fjellet.

 Tidlig en søndags morgen. Nydelig dag, nydelig lys.
 Rim i skjegget.
 Det ble noen stopp i dag for å se på pastellene.
 .......og utsikten.
 ........og fjelltindene.
.......og ut mot øyene og havet.


 Mot Ørsta og Hareid.
 Ser Godøyfjellet så vidt til høyre.

 Hva er det med denne roen man får når man sitter ved bålet....Den gjør så utrolig godt.
 - 6 og blikkstille. Perfekt dag for en isbjørn.
 Norsk turmat. Juleribbe fri!!
 Storevarden sjøl.
Aldri en tur uten kos.
 Springe fri en liten stund. Mange hunder å hilse på idag. Han på bildet var en ung herre ved navn Bris.




Klokken 0730 ringte klokken. Jeg var overbevist om at jeg skulle på jobb. Hadde jeg ikke lagt frem fjellklær kvelden før så hadde jeg vel tatt veien dit. Trett som jeg var fikk jeg pakket sekken og fotostativet, helt utrolig at jeg fikk med meg alt og ikke glemte noe. Som regel springer jeg inn igjen å henter noe 2-3 ganger:))  Fullmånen var i ferd med å gå av nattskifte. Det lovet virkelig til å bli en fantastisk dag. Endelig skulle jeg få meg en fjelltur, det var noen uker siden sist.  

Himmelen var malt i pasteller i dag. Lyset var utrolig vakkert der jeg trasket meg oppover mot Sulavardane. Sneen knirket under skoene og kuldegradene krøp litt inn under det gode laget med klær når jeg stoppet opp for å nyte utsikten. Målte 6 minus grader på toppen. Godt å få skifte til tørr merino, det ble en svett tur selv om det var bare 2-3 cm med snø opp fjellsiden. 

Så satt vi der ved bålet og lot blikket streife fra øst til vest. Det var et tykkere skylag akkurat der solen var men lyset i nordvest var gyllent med rosa skjær i. Det var utrolig godt å få sitte slik på en fjelltopp igjen. Den klare skarpe luften brant i røde kinn og man kunne kjenne en liten aning av neglebitt når jeg ble litt for ivrig med kameraet. Siden jeg blir raskt nedkjølt så har jeg jo alltid med disse varmepaddene mine som er helt fantastisk å ha på tur. Limer den i votten så da har jeg alltid varmer votter uansett. Det kan man kalle luksus på tur.

Mye turfolk hadde tatt turen idag, siden jeg startet så tidlig møtte jeg de fleste på vei ned. Glade hunder og mennesker, alltid like koselig. Traff en som hadde overnattet og det skulle vi også gjerne ha gjort i natt. Men siden jeg skulle ha middagsgjester og en liten gogutt på overnatting var det lett å peile nesen hjemover igjen. Vel fornøyd med å kjenne på at kroppen  hadde fått brukt seg litt og at jeg hadde fri på denne flotte dagen. Nansen var ganske yr idag for vi har gått samme turen i noen uker, så jeg tror han var rimelig lei av samme luktene hele tiden. 

Ønsker deg som titter innom en fin romjul.

Husk at en tur om dagen 
gir romslig plass i magen:)

#devoldambassador #devoldofnorway #turjenter

4 kommentarer:

  1. Det måtte være ekstra godt å komme seg ut når du ikke har vært på fjellet på en stund.

    Fin romjul til deg og Nansen også!

    Bente -:)

    SvarSlett
  2. Likte både " rim i skjegget" og dagens ordtak godt. Fortsatt god jul.

    SvarSlett
  3. Ahhh - deilig å være ute - etter mye innetid i desember - nydelige bilder.

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)