VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Trugetur til Sulavardane.

Nye turmuligheter og vi griper den med både hender og poter.
Oss to.


Nydelige forhold opp til Vardane. Kunne gå et stykke før jeg tok på truger.
Det var spesielt mye dis i fjellene. Litt vanskelige forhold å fotografer i.
Inn i mellom klarte noen solstråler snike seg ut av skydekke.

Utsikt mot Hareid.
Masdalskloven er lett gjenkjennelig.

Joda merinoull varmer!!
I sitt rette element. Nansen elsker snøføyk og kulde.
Snøføyk.

Så starter nedturen. Siden det var så utrolig kaldt var det greit å komme ned i fjellsiden.


Det går mot vår og lysere tider. Gradestokken kryper sakte men sikkert oppover, og det spirer og gror her og der. Jeg spirer også, iallefall turformen som kvikner til i Mars og da er man klar for de større fjellene. Tenker å teste ut randonee skiene ganske snart så da er det greit at kroppen er litt i form. Det blir en fin tid fremover til slike turer håper jeg.

Naturen er for meg et skattekammer
av gode opplevelser.
Arne Næss

Temperaturene oppe ved Sulavardene hadde ikke krøpet oppover. Det var kaldt og vindfullt så det var ekstra godt å krype bak storevarden på toppen. Kaffe og sjokoladen smakte ekstra ekstra godt i dag. Alene med vinden og en fantastisk utsikt med en svak rosa dis som lå rundt fjellene. Flott skue men vanskelig å fotografere i synes jeg. Bildene blir noe fargeløse men det viser været som det var. Man kan ikke ha blå himmel og stormende jubel på hver tur. Godt opptråkket løype helt på toppen. Et stykke etter Rollonhytten måtte jeg ta på trugene for å ikke gå gjennom. Ganske så vindstille nede i fjellsiden men i det jeg nærmet meg toppen blåste det kraftig. En flott dag og en flott tur!

Vindfullt og vakkert.

video

11 kommentarer:

  1. Hello Jill, awesome scenic views and beautiful photos. I always enjoy seeing your cute Nansen. Have a happy weekend!

    SvarSlett
  2. Ser helt fantastiskt ut!! Önskar att jag bodde närmare fjällen....
    Tror jag måste flytta till Norge för närheten till både hav och fjäll :))

    SvarSlett
  3. dere to er en så vakkert par :-)

    SvarSlett
  4. Inspirerende!!!!likte godt de der trugene--har tenkt å få meg ett par..Myelettere å komme frem med i høy sne.Takk for utroligt vakkre bilder en tidlig søndag morgen,

    Hilsen Anita

    SvarSlett
  5. Ser rimelig kaldt ut også. Nansen holder varmen. Fine vofsen!

    Bente -:)

    SvarSlett
  6. Joda, turlyst får man av dette :-D Du er god på bilder og fokus, uten tvil ;-) Alltid like kjekt å stikke innom bloggen din Jill <3

    SvarSlett
  7. Praktfulle bilder av naturen og dere to også. Så nydelig Nansen er, det navnet passer han godt!

    SvarSlett
  8. Nydelig bilde der Nansen får vinden midt i "fleisen" - han er vakker.

    SvarSlett
  9. Bildene, hunden, du og fargene, landskapet. Du har et eventyr av bilder og stemninger. Jeg beundrer deg for det. Klem fra Birte

    SvarSlett
  10. Your blog is very impressive….

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)