Godt selskap i havgapet.

Å bo så nært havet er ekstra fantastisk slike blikkstille kvelder.



Han lille kjekkasen her ble nesten med på hele padleturen.
Blir vel kalt Bryggja på Lepsøy. Bak dukker Haramsøy opp.
Så ligg du der å duve med ei fantastisk utsikt både til øst og vest.
Så plutselig kom denne svevende i det jeg ligger å bakser i taren ved et skjær.
Det ble mange ørnebilder denne kvelden. Litt utfordrende å skyte skarpt fra kajakken.
Det er med skrekkblandet fryd jeg har med pentaxen til sjøs... men langlisen er god å ha!


Det lille Molnesfjellet på 122 moh. 



Pust inn - pust ut.

Ørnene skulle også nyte solnedgangen.




Dagen går mot slutt og det er vanskelig å løsrive seg.

Øyen ute i havgapet byr på mye men det er ekstra stas slike kvelder når havet farges rødt av vakre solnedganger en blikkstille kveld. Det tar ikke mange minuttene å tusle seg ned på en av sandstrendene her for å legge ut på en lite kveldseventyr. Og etter en fantastisk helg fikk jeg nyte enda en kveld i kajakken med godt følge der ute av en liten kompis.

Det ble ekstra flott denne kvelden med nærkontakt både av ørn og sel eller kobbe. Et godt stykke ute i havet mellom Blimsanden og Molnes et sted lå jeg å duvet. Den lille selen fulgte nyskjerrig etter nesten hele turen. Ca 6-8 meter fra kajakken lå den å myste mot både meg og solnedgangen. Den var uten tvil veldig nyskjerrig. Ørnene var også tilstede og satt lenge på et skjær i det jeg padlet sakte og rolig så nært jeg kunne. Jeg kom ganske nært før de majestetiske ørnene fløy litt lenger bort for å slappe av i solnedgangen. Den ville nok helst være i fred.

En innholdsrik kveld i kajakken og etter noen timer padlet jeg meg fornøyd og litt sliten hjem. Etter 4 dager med fantastisk padling kunne det kjennes i kroppen. Men er det et sted du får laddet batteriene dine er det absolutt her ute i havgapet i kajakken. Jeg fikk skikkelig valuta denne kvelden for å ha tatt med langlinsen. Om drømmer du om å padle kajakk, ikke utsett det lenger. La det bli den utfordringen du gir deg selv i sommer. Den beste terapien. Lett å finne seg selv i kajakken:))))

Glimt fra en utrolig vakker solnedgang.
video
Klikk to ganger.

Kommentarer

  1. som vanlig er det kjempe fine bilder og takk for at du deler Jill :-)

    SvarSlett
  2. Vakkert og for en vidunderlig tur!!Kan tenke meg situasjonen når Havørnen dukket opp.Helt fantastisk!

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder ♥ og utruleg bra ørne bilde fra kajakke då ,imponert :-). Alt for lenge sidan eg har vert ute i kajakken ,men no fekk eg lyst på ein tur igjen.

    SvarSlett
  4. Helt enig. Det er bare så vakkert å se! Takk for du inspirerer:)

    Bente -:)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder og herlige naturopplevelser.

    SvarSlett
  6. Det er en glede å følge deg! Nydelige bilder og stemninger! Jeg er full av beundring. Takk.

    SvarSlett
  7. Beautiful photos!!! Hello from Montreal, Canada. :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg