Padlehelg og camp.

Opningen av campen foregikk helt rolig!

Ikke mykeste stedet men vi ville nært sjøen.
Flink campvakt og jeg mistenker han for å ha sovet hele tiden mens jeg var borte!
Var spent på om jeg fikk soveposen min til kvelden......
Ladder opp til padling.
  Nansen var flink å lå like rolig selv om jeg padlet ut. Han får nok være med flere ganger.
Man må alltid myse litt før man drar ut...
Med god teknikk er det fullt mulig å bære kajakken. Men greit å være to.
 Fantastiske padleforhold.
Tahe Reval Mini, en yppig og leken kajakk.

Padleren skuer...
Når bauen går mot vest i solnedgang er livet hemst bra.
Gopro kameraet mitt er ikke noe tess!



 Der ligger campvakten og lurer på hvor mange godbiter han får for å ha stått vakt:) 
 Hva ble du sjøsyk altså? Voff!! Men jeg får gobiter uansett lissom?? 

Roen senker seg.

 Klestørke. Se han latematias på berget!!
Nansen lå for det meste på soveposen å latet seg.


En som koser seg..
Stille stunder ved sjøen. Mor koser seg også.


Bål og sene kvelder ved sjøen er følelse for seg selv. For en ro.

G  O  D  N  A  T  T

&

G  O  D  M  O  R  G  E  N

Godmorgen klokken er 0600, Nansen kommer labbende ut av teltet og vekker en dypfrossen matmor.

Morgenstell....
Frokost minst to timer fortidlig!!


Tenkt alt man får oppleve som man ikke vet noe om ennå. Det er vel noe av det som gjør livet spennende, det å ikke vite. På Fredag kunne jeg ane det skulle bli en fin helg. Jeg ante lite om at skulle få padle mellom ørner, vakre gjess og lekne kobber.  Sitte foran et bål nederst ved sjøkanten bare jeg og Nansen helt stille for oss selv. Surfe på store bølger og få et aldri så lite fregnedryss over nesen. Utenom en forfrosset bakende og et skadet kne ble helgen akkurat slik, givende og helt fantastisk!

Det blir ofte at vi tar en tur på impulsen når jeg har fri. Og helt ut av det blå ble det kajakkpadling og camp på Blimsanden i helgen. Nansen skulle for første gang få teste ut litt kajakklivet. Gutten imponerte og passet på leiren med å ligge på soveposen å sove. Like rolig når jeg padlet ut, men i det jeg kom til land igjen så jeg han sto å speidet. Godt å føle seg savnet ( men det var vel helst gobitene som bekymret han) Jeg padlet slik jeg så campen omtrent hele tiden.

En stille rolig kveld i soveposen foran bålet etter at Nansen noe ufrivillig måtte gi den fra seg. Og slik sovnet vi, jeg ute ved bålet og han i teltet. Tydelig en stille natt for jeg våknet ikke før Nansen kom labbende ut av teltet ca rundt 0600. Godt var det for jeg hadde fått en ganske så frossen bakende. Jeg hadde tenkt å legge meg i teltet selv om Nansen hadde tatt det meste av plassen men sovnet fra den planen. Gradene viste 0 og det var frost på absolutt alt. Til og med Nansen sitt drikkevann hadde frosset. Ikke noe rart bakdelen var kald. Men eller må jeg si at jeg var ganske så varm. God sovepose er alfa og omega ( Huldreheimen ) beste jeg har hatt. 


Men jeg kom til å skade venstrefoten min sene kveldstimer i mørket. Ivrig som jeg ble og skulle fotografere glemte jeg at det var et heng rett ved siden av på ca 1 1/2 meter så der ned ramlet jeg. Det kjentes ganske godt så det passet bra med padlehelg og ikke fjellhelg! Så jeg dro rett og slett hjem å teipet kneet morgenen etter, det gjorde susen. Nansen fikk bli hjemme og jeg la ut på nytt padleeventyr. Men jeg tror ikke det var nordlys jeg så altså....man ser jo mye rart midt på natten alene på en strand...hehe!


P Å  V E I  H J E M
så vi dette






P A D L I N G   I   H A V G A P E T


Så legger jeg i vei på nye eventyr.

The Eagle is not lading but flying.
Et lite paradis. Giske Kommune med sine vakre sandstrender.
Det må bli en liten camp her til sommeren tror jeg.
Fornøgde kjelle!
 Liker egentlig ikke ta med Pentaxen til sjøs men langlinsen er ofte god å ha.







Det brøt godt flere steder.


Skjærgården her er vakker med grønn havbunn der du kan se alt som beveger seg, samtidig er den litt farlig med tanke på hvor rask ting endrer seg. Det blåste mer enn jeg trodde og mer skulle det blåse opp. Men forholdene var fine likevel. Padlet meg ut på en liten øy men mye fugleliv. Holdt meg nede ved stranden så jeg ikke forstyrret familieidyll og forestående klekking. Satt og kikket på fuglelivet rundt meg og bare nytte solstrålene før jeg padlet videre.  Hadde jeg hatt med følge i dag hadde det vært supert å leke med bårene som brøt fantastisk både her og der. Manglet hjelm også. Sterk strøm og ganske mye vind gjorde det vanskelig å ta bilder mens jeg padlet men fikk tatt noen. Flott å endelig få prioritere kajakken. Og Nansen kan helt klart bli med på slike turer så lenge jeg holder meg i nærheten.

Nøgde og litt slitne..begge trenger tydelig en dusj eller to:)


Campsjefen slapper av! Klikk 2 ganger!!
video



Kommentarer

  1. utrolig flotte bilder Jill :-)

    SvarSlett
  2. Så nydelig!
    Viktig med slike Pusterom :-)

    SvarSlett
  3. Fantastisk inspirerende og flott!

    Bente -:)

    SvarSlett
  4. Fine bilder av vakker natur. Jeg er svak for solnedganger og båling, takk for at du deler:)

    SvarSlett
  5. Utruleg flott !! Har ikkje vert innpå å lest blogger på lange tider ,ser eg har gått glipp av mykje ...

    SvarSlett
  6. Vårføling i fjæra ! Fantastisk flotte ord og bilder :) har startet padlesesongen her nord også ! Kor heldig vi e som lika dette :) gode vårdaga tel dæ og Nansen ! Hilsen Liva :)

    SvarSlett
  7. Nydelig padlehelg du har hatt, rett utom nova :)

    SvarSlett
  8. There are some images in this post that are word class by my standards. Absolutely superb. Nice to see you on the water in your kayak. Cheers from Australia.
    PS this summer I am visiting and paddling in Norway instead of Sweden, but further South, close to Oslo.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg