Ut på fjorden..


 




 Blå himmel og yr sider det skal forsette hele helgen! 
Det gikk nesten i oppoverbakke inn i mellom.

Dagen startet med snøbyger, regn og vind om en annen. Ikke helt det lovende turværet på en frihelg, men ut på ettermiddagen skimtet solen til. Det skinte faktisk helt av og det ble til en tur på impulsen til havs, eller helt til havs ble det ikke. Men Vigrafjorden viser vei rett ut i storhavet så det er bare et par padletak så er du der ute.  Men jeg surret fornøyd rundt på Vigrafjorden og fant roen der.


Vigrafjorden, i det ene sekundet blikkstille og innbydende. I neste øyeblikk båre og dønninger som små fjell. Du vet aldri hva du får når du padler på Vigrafjorden. Fra altanen hjemme så det ut som fjorden var speilblank men i det jeg legger ut så var det både dønninger og vind. Vær og vind snur brått her ute. Ut mot selve havgapet var dønningene ganske så store og et par ganger brøt dem også i det jeg padlet forbi. Ikke lett å bruke kameraet da. Men tror jeg fikk filmet litt av dønningene når dem ikke var på det største.

Det er godt å ligge slik å kjenne dønningene men jammen har jeg fått en tedens til å bli sjøsyk når sjøen er såpass stor. Men en fantastisk surf tilbake glemte jeg fort alt om sjøsyke. Det var fantastisk å kjenne kajakken skyte fart. Var bare å lene seg litt tilbake å styre seg hjem. En liten fin turstart på helgen. Fin helg til deg:)


 Rause dønninger idag. Klikk 2 ganger!!
video

Kommentarer

  1. Så ut til at du koste deg når du endelig kom deg i kajakken. Kos deg med fridagene;)

    SvarSlett
  2. Ser bare såååå flott ut! Men jeg hadde ikke våget utpå med så store biøger :)

    SvarSlett
  3. så herlig !! også den videoen :-)

    SvarSlett
  4. Hello Jill

    Indeed, an outdoor life is all good! But I feel seasick easily, and probably would not go kayaking in an unstable time. I love the water and the sea and have surfed a few times. I think navigate the fjords of Norway is something incredibly beautiful !!!

    Take care anda have a good time!!!

    Bia <°(((<

    SvarSlett
  5. Vakkert dette Havlandet ditt!
    Var på Kvalneset i dag :-)

    Ha fin veke!

    SvarSlett
  6. Aahh - så herlig - lengter etter en tur med kajakken nå ja!

    SvarSlett
  7. Flotte bilder fra turen!! :-)
    Fikk dessverre ikke fram videoen.

    SvarSlett
  8. Etter å ha sett på disse bildene fikk jeg nesten lyst til å padle kajakk. Fantastiske bilder igjen! God kveld.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)