VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Kanotur på Ogge

Heldige meg fikk være med på kanotur! Så gøy å gjøre noe man ikke har gjort på lenge!
Området Ogge er utrolig vakkert og skapt for kanopadling og teltturer.

En aldri så liten rast.
Andemor og de 6 små.
Inn i mellom kom det svalende vinder å kjølte oss ned.


Øyestikkeren kan ikke å stikke som mange tror. Så øynene dine er helt trygge!
Padle mellom små sund...
Rart vi kom oss fremover i det hele tatt så opptatt vi var med hvert vårt kamera!






Skog er spennende.
Tok meg en liten svømmetur i det varme vannet.
Ro.
Ettermiddag går mot kveld og vi bryter leir.
Tester stadig ut Gopro`n men føler jeg ikke har helt kontroll på det.
Bauen vendes hjemover...
Det blir nok et vakkert syn når liljene blomstrer.
 Så er det slutt på en vakkert dag og tur...takknemlig for å få se alt dette vakre.


Det skal være 365 øyer i Ogge.  Jeg håpte ikke vi skulle besøke alle på en gang tenkte jeg mens vi klargjorde kanoen, og Møller fortalte ivrig fiskehistorier. Møller er en turentusiast av rang og historiene er mange. I det vi padler ut starter han på en ny. Det tar jo ingen ende. Kommer jeg til å huske alt? Neppe....Jeg titter opp mens jeg ser skyene sveve forbi mens han forteller ivrig på noe jeg egentlig ikke hører lenger...

Det var så utrolig vakkert. Sunnmørsfjellene ble byttet ut med skog og vann. Det luktet av deilig bark, furu, gress, jord og blomster. Jeg drar et dypt sukk. Jo, dette gir en ro som du kanskje ikke finner i fjellene hjemme. Den er litt annerledes. Det virker så trygt og godt på en annen måte mellom disse høyreiste trærne. Nesten som at ingen kan finne deg om du ikke vil.  Langt borte hører jeg navnet mitt. Joda, vist er jeg her og jeg hører egentlig etter. Jeg ble bare så bergtatt et lite øyeblikk.

Den slitte treåren treffer vannet med små skvulp og vi runder odder med vakre vannliljer rundt. Solen treffer de grønne bladene og man ser stilkene helt til dem forsvinner i den mørke bunnen.  En og annen fisk bryter vannflaten og lager store sirkler. Jeg kjenner at jeg gleder meg til å fiske, spent på om det blir noe fangst. Det er egentlig et yrende liv. Flere kvinender flyr forbi oss med sine raske vingeslag. Det ser alltid ut som de er ute i siste liten og skal rekke noe. En stokkand tok det mer med ro der hun fløt forbi med sine 6 små andunger rolig på slep. For et herlig lite skue. Jeg kunne raskt kjenne hennes bekymringer om alle barna var med. Mamma er mamma:)

Etter noen timer fant vi en passende bukt å gå i land.  Et par båter med vinkende mennesker gikk forbi, og vi vinket hyggelig tilbake.  I det vi får fast grunn under bena kjenner vi at padlingen har gjort oss sultne. Vi gledet oss til smakfulle og sikkert litt varme og  sammenklemte sandwicher. Like mye gledet vi oss til kaffekoppen, men den viste seg å stå igjen på kjøkkenbenken.  Det var vist jeg som hadde ansvar for det. Men gode solrike timer ble det. Fisk også, men antall og størrelse behøver man vel ikke å skrive noe om.....

 Jeg kjente jeg kunne ha gjemt meg slik mellom skog og vann i ukevis, men dette var bare en dagstur. Min første kanotur siden 6 klasse, men langt ifra min siste tenkte jeg i det vi rolig padlet tilbake mens solen som hadde begynt å gå ned streifet oss mellom stammene.  Jeg, en nyskjerrig turist fra Sunnmøre på kanotur på Ogge.

En stor takk til "turentusiasten" Sven Richard som pekte, forklarte 
og kom med gode fiskehistorier. Du kan jo lese om turene hans her
  TELTLIVET

For en super dag!!

5 kommentarer:

  1. Underbara bilder!! Vilken fantastisk plats att paddla på! så många öar.... :D

    SvarSlett
  2. Kano må være en flott opplevelse. Omgivelsene taler jo absolutt for seg selv!
    Bente -:)

    SvarSlett
  3. herlige bilder av en flott tur !

    SvarSlett
  4. Forandring fryder - og så herlig med kanotur.

    SvarSlett
  5. Hi Jill
    Glad that summer is getting out there, huh!
    There is plenty of life after the snow, and the color comes up!
    Take care <°(((<

    Bia
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)