Testing av ny bolig.

En av de siste dagene i Mai og temperaturene er fantastiske.
Sommeren gjør entre og det er så flott å se.
Utsikten er slående.

Det blåste kraftig men fikk slått opp teltet for første gang etter jeg hadde knølet litt.
Joda skal få sove godt her.

Jeg har ønsket et slikt "fortelt" lenge. Både med tanke på matlaging og Nansen.
" Å hvor skal jeg sove nå da mor?"
Men slik en ny stor flott "fjellbolig" var det helt klart på sin plass å flagge. 
Samme vekt som mitt gamle. 1,4 kg bare dette er noe større og av annen kvalitet.
Så må man på en liten oppdagelseferd.
Snuse litt rundt...
Pese til fotografen.

For en " jev" kveld.
Prøver å telle sauene på Runde.
Oss to, og nå skal jeg være borte fra han i mange dager...sukk!!

Ute å tusler

Disse stundene her ....


Så kommer natten snikende i det solen går helt ned.
Var ikke helt gira på å ligge i forteltet ennå. :)) Bedre å kure inntil matmor.

G O D   M O R G E N   F R A   T E L T E T!

Ho mor i sjølvaste storstua si....
Å våkne opp til dette, en ny sommerlig dag.
Få spise frokost ute....Tar alltid med soveposen ut for å dra meg i solen.


Tenk alle menneskene samlet ombord i skipet og jeg har hele fjellet for meg selv.
Fra Runde som du ser så vidt er der jeg ofte ser ørnene komme fra. 

Så må man hjemover...

Min nye bolig er ankommet og spent som jeg var ble det selvsagt prioritert overnattingstur. Jeg skulle egentlig til Romedalen men med bilen på verksted (igjen) måtte jeg belage meg på en tur i nærområdet. Det er bare min andre telttur i år og jeg håper det blir mye turer fremover i teltet. Det er iallefall det som står på agendaen når jeg har fri. Nå har det vært lite turer generellt pga kneet. Men det  går seg til å begynner å bli meget bra. Så valget i nærområdet ble da Lesten. 

Turen går på samme sti som turen til Storhornet fra Alnes. Men når du kommer opp til vannet så tar du av til høyre.  Da er det bare å følge stien. En fantastisk flott tur med havutsikt. Ingen tegn til hoggorm men den lå sikkert å lurte et sted. Det er ganske lite trafikk ut til Lesten i forhold til opp mot Storhornet som er andre veien. Jeg fikk omtrent hele kvelden for meg selv med unntak av et par tursjeler.

Litt om 
Teltplassen lå litt i le for vinden men tydeligvis ikke nok i le. Å sette opp et telt for første gang med en vindstyrke på 8-9 m/s var i starten veldig frustrerende. Alt blåste i alle retninger. Men teltet var veldig lett å sette opp etter at jeg fikk plugget bunnen til fjellgrunnen. Da gikk det ganske så raskt. Teltet er utrolig enkelt å sette opp. Jeg vil skrive om teltet mer når jeg har bodd i det noen ganger.

Vel fornøyd med arbeidet var det bare å sette flagget i marka. Ny "hytte" med to rom er  er all grunn til å feire. Jeg har lenge savnet fortelt med tanke på matlaging på vindfulle dager samt at Nansen på sikt vil ligger der. Noen ganger kan han bli rimelig skitten og da er det ikke noe særlig å ta han inn i teltet. Men han liker jo å ligge nært når vi er på tur så vi får se hvordan det vil gå. Utpå kvelden løyet vinden og havet lå til slutt helt speilblankt foran oss. Knotten som var tydelig selskapsyk gjorde da ganske raskt entre.  To ørner kom svevende inn fra havet. Men jeg tok ikke opp kameraet, jeg bare lente meg tilbake for å nyte synet av disse majestetiske fuglene. Jeg har ofte sett dem komme fra retning Runde som er sikkert et yrende matdepo for ørnene.

Natten var rolig og vi sov greit. Teltet pustet bra og luften var fin å våkne i. I mitt gamle var det dårlig med lufting og det kjentes. Litt spent på hvordan det vil utarte seg på varme sommerdager. Morgenen bydde på den reneste sommerdagen og det var bare å glede seg til en ny dag. Men som alltid tok jeg soveposen ut for å dorme på morgenkvisten. Godt å ligge slik å se skyene som driver forbi.  Et stort cruiseskip kom inn fra havet og selv om det er vakkert og se ville jeg ikke ha byttet plass for alt i verden....

Endelig på tur igjen.....

Når cruiser`n kommer inn fra havet.
video

Kommentarer

  1. Hei, Både telt, fortelt, tur, bilder og formidling er knall! Klem

    SvarSlett
  2. AVKOBLING på sitt beste. Fine bilder Jill. Jeg blir så inspirert.

    Bente -:)

    SvarSlett
  3. å tenk om eg og kunne være der med strikkepinnene mine

    -- vakkert -- monikaklemma

    SvarSlett
  4. Flott telt, flotte bilder, flott tur.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg