VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

torsdag, juli 07, 2016

En natt under åpen himmel...

Klar til et lite hverdagseventyr.
Skyene lå til tider tett rund Storhornet.
Myrull

Den tar jo seg ganske bra ut på bilder denne ulla.
Mer myrull..litt merinoull:)))
Jøss, enda mer myrull....
Favorittsyssel på tur er å sitte å se.....
Skyene drev forbi hele kvelden og til tider var det ganske tett.
Utsikt mot Hareidland.
Jeg måtte bare dra over han soveposen da han gikk å lå seg i posen.
Storkosing.


 Flott syn mot Flø.
To nøgde!


Går litt bedre å bruke gopro`n. 
" skal tro om det er noe jeg kan løpe etter, men vet ikke om jeg orker" Nansen!!
 Øyeblikkene.....


Prøvde å lese men lyset var så bra jeg ble sittende i posen å nyte fargene.
Ut på kvelden kom noen regnbyer.
Så mye lys på en kveld. Regnbuen var stor, fullstendig og dobbel. Klarte ikke fange alt.
Bare et dårlig mobil bilde. Glemte plutselig at jeg hadde gopro`n!!!
Blå himmel mot vest og det nærmet seg solnedgang.
Mot sørøst, tunge skyer. Men like blid.
Akk O`ve fra soveposen.
Han sitter der å ser på solnedgangen lenge, skulle gitt mye for å vite hva som tenkes.

Myrull altså....

G   O   D   N   A   T   T

En som prøvde å snike seg ned i posen. Men skjønte at den plassen skulle matmor ha.
Rundt 0100 før jeg sovnet. Fantastisk hvor skyene drev forbi toppen.
Mange rare lyder man hører ekstra godt når man ikke ligger i teltet.
Kl 0600 og jeg kunne nesten strekke ut en hånd å ta på skyene som svevde forbi.
Oransje sirkel - soveposeplass.


Behovet for et lite hverdagseventyr ble såpass påtrengende at vi pakket sovepose, liggeunderlag og en liten matpakke forleden dag. Vi lot teltet ligge hjemme å peilet oss inn mot Lesten.  Vi skulle ha en natt under åpen himmel. Når timene ikke strekker til på en vanlig hverdag er Godøyfjellet med sitt variable turterreng flott å ha i nærheten. 

Spent på fluebestanden taslet vi oss oppover mot Lesten.  Det kan være et absolutt mareritt på denne tiden. Vinden hold det fleste innpåslitne fluene og knottene borte borte. Så tanken var å finne et camp som ikke lå helt i le med god utsikt og litt vind. Det var jo ikke så vanskelig å finne. Midt ute på en forhøyning som ligger på 357 moh ( se ring på kart) pakket vi ut sovepose og matpakke. Panorama utsikt og det var bare å lene seg tilbake å nyte fargene og den fluefrie sonen.

Solen gav himmelen et fargespill av lyse og mørke kontraster som stadig forandret seg. Jeg satt som bergtatt å skuet på regnbuer og skyer.  Det ble lite lest i boken jeg tok med. Himmelen ble altoppslukende. Så der lå jeg da, på en liten fjelltopp, i soveposen god og varm blant skyer som svevde over hode på oss.  Og i det jeg lå slik å hadde "the time of the week" kom mørke tunge skyer, slike skyer som kommer med tordenvær eller regn. Denne gangen ble det heldigvis bare regn. Det var bare å krype enda lenger ned i soveposen. Noe spesielt å ha en vakker solnedgang fremfor seg mens du ligger blant tunge skyer og regn. 

 Ikke mindre imponert over soveposen som holdt stand. Den ble faktisk noe våt inni for jeg var ute å gikk da det begynte å regne. Men til og med der tørket det overraskende fort. Det hadde jeg ikke forventet meg. Jeg var egentlig forberedt på å bli gjennomvåt og kanskje dra hjem. Men i det siste regnbyen gav seg ristet jeg av soveposen og regnet prellet av. Det regnet omtrent 60 minutter tilsammen. Skal tro hvor mye den tåler egentlig, tenke jeg. Helsport Trollheimen Lady holder fortet jenter. Se filmklipp helt nederst.

For Nansen ble det en veldig spennende natt. Litt uvant for han å ligge ute. Hode og ører gikk til høyre og venstre i et sett. Så mange spennende lyder. Dådyr kom ganske tett på.  Nansen bjeffet ikke så jeg var ikke raskt nok med kameraet. Til slutt sovnet vi begge to.  Det blir flere turer med bare soveposen. Denne natten går inn i topp 5 "camper"


Solnedgang og regnbyer.
Må sees med lyd:))


Trollheimen består av to lag vannavvisende 
Helsport Thermoguard® fiber som tåler fuktig klima godt
video


video

6 kommentarer:

  1. Dette er den beste bloggen jeg vet om super super turer :)))

    Fantastiske bilder
    Ønsker deg en god sommer!

    SvarSlett
  2. Hello Jill
    As usual, amazing place in the wonderful Norway!

    Take care <°(((<
    Bia

    SvarSlett
  3. fantastiske bilder Jill , og nydelig natur !

    SvarSlett
  4. Flott tur - og flotte bilder.

    SvarSlett
  5. Hello Jill,
    Your pictures are so fantastic!! It gives a nice feeling of freedom in this beautiful nature. The shots of the sunset are so very wonderful. You must have a lovely time there.

    Kind regards,
    Marco

    SvarSlett
  6. Helt utrolige nydelige bilder, Jill! Du og Nansen altså. Hverdagslykketroll begge to :D
    Skulle hatt en slik kar til låns som kunne vært herlig selskap på mange vis. Jeg er litt pysete i mørket. Og jeg har ikke "rette" utstyret til camping/teltliv. Ser an tips om det ene og det andre, men prisene er deretter. Må låne meg litt og se om jeg liker og trives med ting før jeg "investerer" i skikkelig utstyr. Denne turen ser helt fantastisk ut. Snakket med ei som sa - bare ta med deg soveposen og stikk til fjells. Du bestemmer deg for om du overnatter eller returnerer selv når du er der... Hun gjør det ofte helt alene og jeg vurderer nå å prøve meg. Knott/klegg/mygg og orm er vel kanskje det jeg har mest i bakhodet, men må nok tøffe meg opp til noe slikt. Helt i min ånd - tror jeg, hihi!!!! :D

    Disse helt fantastiske bildene dine og denne turen er kanskje dytten bak som jeg trenger.. :D
    Takk - du inspirerer ♡

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)