Et lite glimt av høsten.







 
 Det varme høstfargene har kommet i gresset. Trærne viste ingen tegn på høsten ennå. Litt tidlig. 
Varguraksla, Sandtinden og Sprovstinden til venstre. Kvanndalaksla til høyre.
Trenger litt omsorg denne lille koien.
Noen tenker " jo strammere i ryggen jo flere gobiter"......
 Nansen ser da storfornøyd ut synes jeg..........hehe:))

Høgsvora til venstre og Koldafjellet til høyre. Innover mot Kvanndalen.


 Mr. Happyfeet.

 Å havne på toppen av Giskemonibba var ikke planlagt men det er langt fra en krevende tur.

 Det har vært mange teltnetter ved Jutevatnet.
 Tenke seg til en slik liten koie. Sukk så utrolig jevt det hadde vært!
 Disse to toppene er jo rimelig lett å kjenne. 
Utrolig flott når solen får kastet sine solstråler mellom skyene ned på mark og skog.



Vi møtte høsten på tur idag men bare et lite snev av den. De rødgule fargene hadde lagt seg på heiene mellom Ørskogfjellene og Høgsvora. Det var så utrolig vakkert å se på at vi ble stående ganske lenge. Prøvde å snuse etter høstluften men den var ikke kommet ennå. Jeg gleder meg til den skarpe klare luften, mørke kvelder med fyr i peisen og stearinlys på bordet. Kure seg godt i sofaen å lese en bok. Men ennå skal vi få nyte sommeren litt til.

At jeg har lyst på en koie/hytte uten noe spesiell form for fasiliteter er jo ingen hemmelighet. Idag så jeg flere som så ut til å ikke ha vært i bruk på mange mange år. Det må være noen der ute som ikke har tid, overskudd eller mistet interessen for hytte/koie. Jeg låner den gjerne mot å vedlikeholde den. Så om du vet noe gi meg mer en gjerne et tips.  Skulle gjerne sittet i koia "mi" på sene høstkvelder med fyr i ovnen og stearinlys på bordet men høstvinden ulte rundt hjørnet opp i en fjellside. Jeg vet det står en koie der ute å venter på litt omsorg fra meg og Nansen.

Kommentarer

  1. Så herlig tur!Det er nesten som det kribler i hele meg for å komme meg til fjells.Nydelige bilder!Utrolig vakker natur der borte hos deg.Ja.Nå har vi noen få solskinns dager i Bergen .Likevel kjenner jeg høsten komme..Den skarpe luften.Null fuglekvitter Kalde netter tyder på det.

    Håper inderlig du finner drømmehytten.Det er noe jeg og er på jakt etter.Ønsker deg alt godt og takk for at du deler den fine opplevelsen.

    Hilsen Anita

    SvarSlett
  2. Oohhh - hørtes både herlig og litt skummet ut - der i høstmørket og med vinden som uler.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg