VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Rundtur Hallehornet - Middagshornet.

Det har vært noen teltturer her.


Stien går foran den bakerste hytten opp til venstre.
Etter noen få høydemeter må du snu deg å se på utsikten ned til dalen.
Brillevatnet.
 Den lokale fjellguiden med kartet:)
Jønshornet bak første fjellet.
 Lena falt helt for Romedalstinden. Kolåstinden rett bak henne.
 Inngangen til Molladalsgryta fra Barstadvika dukker så vidt opp.
En som fikk prøvd seg i ura idag. God trening.
To som liker veldig godt å gå på tur sammen.
Enkelte daler er skapt med flid, som Romedalen.
Ja det er godt med luft under vingene.
Nøgde kjelle.
Ei nøgde til på Hallehornet. Middagshornet bak t.h og  Masdalskloven t.v.
På vei til Middagshornet ser du hvor bratt Hallehornet er fra Romedalsiden.
Hallehornet og Romedalen.
Ørstafjellene er bare et stort hjertesukk!
"skal jeg stikke av eller skal jeg gå opp ura der" Nansen er ikke så gla i ur!
Molladalsgryta.
Romedalen, Kolåsen, Koppehornene t.h tenker jeg.

Klatremus på nye eventyr.
Studerer bergarter??

 Å stå slik på stille solrike dager.....må oppleves!
Utsikt fra Middagshornet mot Masdalskloven. Ser Godøyfjellet lengst ute.
Da var vi på Middagshornet 1029 moh. med Molladalen rett bak.
Hallehornet, Romedalstinden og Mr. Kolås.
Fjellrype.
Du går ikke så mye over 1000 høydemeter på denne turen. Men for en utsikt.



Selv om bildet ble uklart så er det lett å se at disse to her er gode venner:)

Så var rundtturen gjort. 

Sunnmøre bader i sol om dagen. Fjellet ligger der å roper med sine gylne varme høstfarger. Det var søndag og dagen skal nytes i fjellheimen. Lena, Nansen, jeg og sikkert meget mange andre. Og rett hadde jeg i det. Men hva gjør vel det når alle du møter er smilende folk som koser seg på tur.  Ikke så rent sjelden får Nansen seg en skrufs bak øren også. Det var bare å pakke sekken. Dagens mål ble  vakre Romedalen og Hallehornet. 

Turen til Hallehornet er en enkel tur men litt bratt i starten men stiene er så flotte at det går ganske av seg selv. Det er nesten et must med pauser så du kan snu deg og nyte utsikten over Romedalen. Det er virkelig et skue. Vi skulle egentlig snu ved Hallehornet men heldigvis møter vi "den lokale fjellguiden Audhild & Co med kartet". Vi skjønte at vi måtte inkludere turen til Middagshornet. Veldig glade for tipset. Det ble prikken over ièn på hele dagen.

Vi tok en liten matpause på Hallehornet før vi tok turen ned til egga som går over til Middagshornet. Egga er luftig på ene siden og litt mindre luftig på andre men føles trygg å gå. Det tar heller ikke lange turen når du først er der oppe.  En del ur og noen små glatte partier men likevel greie forhold å gå i. Det er mange fantastiske topper å gå her inne spesielt når du snur deg mot sørøst så er det tinder så langt øye rekker. Ja det er sannelig godt å stå på en fjelltopp midt mellom alle sunnmørsalpene.

Vi startet fra Romedalen. Kjørte helt inn til siste parkeringen i dalen. Der går du opp mellom hyttene. Stien viser ganske greit rett foran øverste hytten. Det er bare å ta på turskoene:)

Takk Lena og Nansen for en 
solrik herlig dag i fjellet!

1 kommentar:

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)