VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Saudehornet 1303 moh.

 Tidlig morgen fra Solevåg på vei til fergen.
En times gange i skog og kratt før vi var ved foten av hornet.
Nyte utsikten ned til Ørsta.
Vallahornet.

Vil nesten tro det er Urkedalstindane.
Hun fine fargerike her....♥
Utsikt.
Skårasalen.
Vassdalstinden 1277 moh. Se disse fjellene så majestetisk.
Kos.
Vassdalstinden, bak ser du Kolåstinden og der ligger Romedalen.

Den som kunne hoppe fra tind til tind.......
Molladalen. Mulig det er Åvasstinden i front til venstre.


 Utsikt mot havet. Kan se Godøyfjellet langt der ute. 
Ut mot Vartdalsfjorden.
En som nyter utsikten.
Så var det å starte på nedturen.
Utsikt mot Vardehornet og Nivane.


Litt sliten og kosesyk.....



Gode og svette i trøyen tok vi skogsveien tilbake også.

Ørsta er fjellfantenes rike. I det du kjører av fergen på festøy ser du tinder på rekke og rad som lokker. Jeg har besøkt noen av dem men mange gjenstår. Det er alltid like spennende å ta løst på en ny tur. Om det er en topp som skal nåes eller en dal som skal utforskes. Det er utrolig å se hva som åpenbarer seg. Noen ganger blir jeg rett stum av begeistring. På denne årstiden er jo det ekstra vakker med disse varme fargene.  Det var derfor ikke så vanskelig å si ja når godeste Marit Rakel inviterte til Saudehornet. Det var altfor lenge siden vi hadde gått oppoverbakker sammen......


Det er jo bra luksus å kunne gå på et slikt fjell som Saudehornet fra egen oppkjørsel, men det var akkurat det vi gjorde. Vi luntet gjennom skog og kratt litt over en god time før vi begynte på ryggen til hornet. Bekkene sildret og tretoppene vaiet i den svake vinden og slapp solstråler ned på bakken.  Lukten av skog, mark og høst. Selv på en noe varm dag så er høstluften klar og ren. Det er ekstra flott å gå i fjellet på denne tiden. Blå himmel, de gylne høstfargene og nysne på toppene er vakre kontraster sammen synes jeg.

" And up the mountain I go,
to lose my mind and find my soul "
Unknown

Man blir ikke mindre blåst av banen når man kommer på toppen å skuer utover. Akkurat her oppe ser du eldoradoet av topper. En kan undres hvor mange hemmligheter disse majestiske fjellene har. Alle genrasjonene som har gått her i årevis. Så mange historier. Så urørte av tiden.  Følelsen av å bestige disse fjellene, gleden og tilfredsheten det gir. At jeg får være endel av fjellets historie, jeg har vandret her. Kanskje har du også det. En fin tanke å ta med.........

Takk MaritRakel for en fantastisk tur!

5 kommentarer:

  1. Jeg mister pusten, for noen flotte bilder og fjell ikke minst. Et lite sekund så trodde jeg du hadde fått ny frisyre ;ø) Jeg må oppleve de fjella en gang det skjønner jeg nå.

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder. Eg blir reint glad.

    SvarSlett
  3. Fantastiska bilder!! Så otroligt vackert där! :))

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)