VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Auskjeret, Sykkylven.



Midt på bildet ser du dalen inn mot Grytavatnet og Lauparen.

Han rolige goingen her ♥
Er rimelig sikker på at det er Molladalstindene som strekker seg til himmels.
Lauparen er lett å kjenne igjen til venstre. Ser Grytavatnet så vidt.


Ikke vanskelig å se hvilke to topper som popper opp litt til høyre. Trolltinden og Ystetinden.
 Trolltinden og Ystetinden
 En som synes det var vanskelig å finne stien idag...matmor enig der!
♥ koseklompen.
 

Glade for å være ute er vi uansett om det er dårlige stier og kaldt! Nansen like entusiastisk .......
Nesten på toppen litt mer entusiastisk. Venter optimistisk på en godbit.....
Lure på om linsen gikk helt til Aukra uten jeg er sikker.



Mobil bilde.
Godt var det når solen varmet oss opp (eller meg) på vei ned.   (Mobil bilde.)


Tidlig i Oktober tok vi turen til Auskjeret. Det finnes også et Auskjeret i Stordalen rett over fjorden. Høydemeterene opp er ganske like men tenker at turen i Stordalen er finere å gå på sommerstid. Ren tipping da jeg ikke har vært der:))  Vi gledet oss til å utforske et fjell i Sykkylvstraktene igjen. Sist var Skopphornet for noen år siden. Som forøvrig er en flott tur.  

Det var helt tilfeldig at valget falt på Auskjeret. Men kan med engang si at dette ikke er noen topp10 tur på sommer/høst. Falt egentlig under den listen.  Lite eller ingen stier var konklusjonen. Kun i den spede start fant vi ei rås som forsvant like raskt. Det ble mye kryssing og synsing om hvor vi skulle gå. Selv om Nansen er en kløpper til å finne stier rotet han også frem og tilbake. Men ca på 1000 moh fant vi en Varde. Men ingen stier å finne der heller. Nei dette er nok en tur som tar seg betraktelig opp på vinterstid med randonee ski og kvikklunsj i sekken. 

  Bommet også litt med turklærne denne dagen. Det var så mye kaldere enn jeg trodde. Vi gikk ikke på selve toppen av Auskjeret men rett under foten av toppen. Jeg holdt rett og slett på å fryse av meg noen kroppsdeler. Og jammen var ikke brikken full i det jeg skulle ta bilde der oppe. En skikkelig "tipptopp" tur med andre ord..... Selv om det er ålrayt å gå utenfor stiene var dette en dag jeg hadde behov for at stien ledet vei. Tilbake til kartet for å se etter andre fjell i vakre Sykkylven.

Men en ting skal være sagt! Den følelsen du får etter en tur er like god
om turen har vært bra eller mer utfordrende. Den er aldri dårlig!

3 kommentarer:

  1. Flotte bilder - fra nok en fin tur.

    SvarSlett
  2. Nydelig innlegg som vanlig. Ei rett så herlig kosestund kvar gong eg les bloggen din :)
    Takk for at eg får vere med ;)
    PS! Linsa di gjekk ikkje heilt til Aukra. Du vart lurt av at bakom Harøya er eit ganske so flatt landskap med 5 vindmøller på.
    Eg bur i Brattvåg og ser såvidt ti den eine ;)
    Mvh
    Unni

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)