VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Bare en vanlig tur.

















På jakt etter vakker natur å ta bilder av, tok jeg igjen turen til området sørvest for Molladalen. Fotomessig har området der oppe meget å by på. Første gang jeg var her var på sensommeren i år. Da så jeg muligheter for potensielle bilder jeg ønsket å feste til linsen. Jeg håpet å få ta noen av dem denne dagen, men slik ble det ikke. Så bildene får ligge til lagring i hodebanken en stund til. Det er jo slik det ofte blir når jeg er på tur. Jeg ser potensielle bilder som kan bli ok, og da er det evnt å dra tilbake ved passende anledning når lyset, og været slår til. Ikke så rent sjelden går det i vasken. Men turen, turen får vi uansett.

Som dere ser på bildene var dagen særdeles vakker. På vei oppover følte jeg behovet for å stoppe opp flere ganger, for å drar pusten ekstra godt inn. ( ikke bare av mangel på kondis:)) Det føltes sabla godt å kunne kjenne den iskalde luften langt ned i lungene. Følesen av frihet og ro bredde seg i kroppen i det jeg pustet rolig ut. Hvor sabla fornøyd kan man bli egentlig. Er det sært når man kjenner melkesyra svir i lårene, og man har det helt topp?

  Etter noen solrike høydemeter, og et par skritt mot sørvest fant vi en bålplass. Mellom snødekte fjell, og dypfrosne fjellvann lå den der å ventet på oss. Som sagt så var vi ikke på jakt etter topper denne turen, men vakker natur å ta bilder av.  Det ble jo noen bilder, men ikke noe ekstraordinært som jeg hadde håpet på. Like fornøyde tente vi et lite bål med utsikt til Kolåstinden.  Bålet varmet, og det var godt å kjenne at neglebiten gav seg, og bakenden ble varm. Tror temperaturen var nede i minus 9. Etterhvert som solen forsvant sank jo også graderne ytterligere. Etter 3-4 kopper kakao, og noen tanker slukket vi bålet, og ryddet etter oss. Sporløs ferdsel gjelder alltid. I det vi nærmet oss bilen var mørket i ferd med å legge seg over dalen. Vi skulle hjem å fyre i peisen.

8 kommentarer:

  1. Underbart!!! Får sån himla lust att åka över till Norge på direkten! Dessa fjäll alltså... :D

    SvarSlett
  2. Fantastisk turterreng og bilder! Må være veldig gøy å kunne ta bilder i slike omgivelser. Headeren din er også utrolig fin, et veldig fint motiv med deg, hunden din og fjellene i bakgrunnen.
    God Jul

    SvarSlett
  3. Hello Jill,
    Very great pictures.
    Amazing the shots with the snow and a wonderful blue sky. This is really great again.

    Kind regards,
    Marco

    SvarSlett
  4. Fjellene på sunnmøre er vakre som et eventyr!
    Bente-:)

    SvarSlett
  5. Hi Jill
    The winter sun and the white of Nanssen and snow are the perfect combination for days like this, in the midst of nature!

    I came here to wish you a great week and a merry Christmas :)

    Bia <º(((<
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    SvarSlett
  6. Noe jeg virkelig misunner deg. SNØ. Hvor ble det av vinteren?
    Jeg savner kulde, snø og is. Kjenne hvor det knirker under skoene, og ta bilder av is. REGN; bare regn. Gi meg i det minste en storm, gjerne orkan - da kan jeg få noen bilder. Også kjenner jeg litt på det der med hund. Hvor fantastisk det var å alltid bli møtt med glede, noen som ble fra seg av begeistring når turklær kom på. I dag er jeg bare misunnelig - når jeg ser bildene dine.

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)