VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Synnalandshornet.


Gleden ved å finne nye stier å tråkke er omtrent som vises på bildet. Jeg blir så henrykt over nye vakre naturområder. Og at man kan tilbringe hele syv timer i fjellet bare på en liten times tur er helt innafor når naturen er så vakker som dette. Så denne turen hadde jeg da lyst å dele med dere. Siden turen er godt profilert fra før tenkte jeg at det var helt innafor å skrive om den.

Synnalandshornet hørest egentlig ut som en litt barsk tur etter navnet å dømme. Det er den ikke. Med sine 339 høydemeter som selve hornet måler er dette en høydare for hele familien med bestemor på slep:))  Når du først har gått noen høydemeter flater terrenget ganske raskt og du har et stort område å bevege deg på uten at det er noen bratte stigninger.  Jeg gikk fra Brattvågen. Parkerer ved nordenden av Synnalandsvatnet etter du har kjørt forbi fotballstadion. Det skal være flere alternative stier å gå.

 Det kan nesten ikke bli vakrere natur enn dette.
Nyte roen...
Og utsikten.....
Gode drikkekilder.  Hellandshornet i bakgrunnen.
Sitte å bare nyte...
At jeg glemmer både tid og sted når jeg er ute er nok slik det bare er. Jeg finner stor glede i det å bare sitte å se overgangene når lyset skifter farge, lytte til stillheten og bare være tilstede. Det er jo også en spesiell kombinasjon når fjell møter hav. Det er ekstra vakkert å se på synes jeg. 

Det blir garantert en telttur her. Panoramautsikt både til soloppgang og solnedgang. Litt vanskelig å finne le for vinden her oppe. Jeg fikk jo ikke utforsket alt, men vil tro at nede ved det Store Hestevannet er det lettere å finne lune teltplasser om været ikke spiller på lag ved planlagt tur. Og det er garantert fisk i det vannet. Jeg så ikke noe informasjon om fiskekort ovs. Det var heller ikke noe jeg så etter på denne turen, men det finnes vil jeg tro.



Nede ved det store Hestevannet.
Lukten og lyd av en real gostund..
Kakaolove ♥
Det våres men naturen bærer fremdeles preg av vinteren.

Å avslutte en slik fin dag med familie og en solnedgang.....♥
Så var det bare å tusle seg tilbake til hytten nydusjet, slitne og fornøyde.
Kart over Synnalandshornet

Dette er også en tur som det er lett å se at man har dugnad på. Gode fine stier, ryddig natur. Tror faktisk ikke jeg så noe søppel noen steder. Det er så fint å se at et godt bevandret sted er så fint og rent. Så får vi som tar turen dit følge opp.

Så pakk sekken og ta med 
hele familien på en fin turdag!

video

4 kommentarer:

  1. Flott tur i en nydelig natur:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anita:) ja fin fin tur det der:)

      Slett
  2. Åååh så fint du presanterer det eg har rett utanfor stuedøra! Utrulig koselig å kjenne att stein og tre på kjende stier :)
    Ein dag blir det telttur på meg igjen også her oppe på Synnalandsfjella. Vi gjorde eit forsøk i fjor eg og Ally....men vi fraus heim att i måneskinn...HAHAHA! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig da:) ja en nydelig tur må jeg si! Kanskje vi teltes da:) ingen skam å snu:)) hehehe:)) du hadde sikkert en morro tur lell:))

      Slett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)