VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Ukjent terreng og kartsyssel.

Her har jeg plottet meg ut en skikkelig fin "hengekøye" leir.
Det sprett.

Sirkusartistene Siri og Saga.


Jovisst er vi bålfrelst...


Nansen synes også at området her var terningskast 6.

Det er helt klart noe på gang her....




Har du sett noe så vakkert..

DAG ll




Det er så vakkert en kan grine!!

Må jo bli en telttur her. Kan gå fra hytten på 1-2-3..
Påske og bålkos.

Å bevege seg i ukjent turterreng er alltid like spennende. Forventningene til hva som dukker opp bak neste åskam eller fjell er ganske altoppslukende når jeg er på tur. Det er ganske vanlig at jeg rett og slett glemmer tid og sted. Det er vel en av grunnene til at jeg liker å ferdes alene. Så slipper man å kjenne på følelsen av at noen må vente på en. Jeg skjerper meg selvsagt når jeg er på tur med andre, men jeg er heldig å ha turvenner som er glad i fotografere selv. Det er fint!

Siste dagene har jeg beveget meg på ukjente stier og fått ekstra fine naturopplevelser. Ikke minst har jeg plottet ut de to første teltturene i år. Mulig den ene bare blir med en hengekøye. Fant meg et utrolig flott myrområde. Vil tro at utsikten fra hengekøyen gir en super utsikt til nattevandrere som skal slukke tørsten. Nansen har vært stille i lignende situasjoner så om ikke noen "ferter" han skal det kanskje gå greit. Vi får teste ut å se.....
 
Å lese kartet før turen gir deg ofte en pekepinn på hva perler som skjuler seg bak åskammer og fjell. Det er så snippe å komme hjem å dra frem kartet så ser du at du bare var noen minutter unna et stort og flott vann ovs. Å ha kartet i tursekken er jo det beste selvsagt. Selv om man har kart på mobilen er det steder man fremdeles ikke har dekning. Men så er jo det kos å ligge på golvet å lese kart også da!! Bare prøv så skal du få se:)

Håper du har en fin fin påske der du er!


3 kommentarer:

  1. Always with pleasure to see

    SvarSlett
  2. Hello Jill,
    It's so nice to see your wonderful pictures. A beautiful area with wonderful nature. That must be great to wake up in the morning and see this all.
    Funny to see all enjoyment of your lovely dogs.

    Kind regards,
    Marco

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)