Camp Klovvatnet


Vi har så langt hold vår egen avtale på at vi skulle prioritere teltturer etter jobb og familie. I helgen var det igjen mulighet for en avstikker. Selv om jeg pakker sekken raskere en aldri før, klarer jeg fremdeles å ha like mye sull i sekken. Skjønner ikke. Bruker ikke halvparten engang. Er det "mammasynderommet" som trår inn. "Man vet aldri hva man får bruk for" "kanskje noen trenger det"  et eller annet...

 Slike korte turer jeg har gått til nå, kan man godt drasse på noen ekstra i sekken. Tenkt om det kom noen som trengte en ekstra kaffekopp. Ja, da må man ha en ekstra kaffekopp. Jepp, og slik går det til sekken er stappfull.....uansett både høyde og kilometer...eller kilometer stemmer nok ikke. Blir turen lang nok blir jeg nok mer selektiv på hva som skal i sekken.



 God med drikkekilder gjennom hele dalen.
Vi fikk se et snev av blå himmel før slusene åpnet seg helt.

 Molladalsgryta rett frem.

Romedalstinden. Det står på turlisten. Mulig jeg får besøkt den i sommer.
♥ Sterke bånd ♥
 Vi slo opp teltet med Klovvatnet. Det ligger ca i underkant av 700 moh.


Lyset var tung, grått og mørkt med mye regn i. I det vi slo nest siste bolten i marka pøste det bokstavelig talt rett ned. Veldig glade for å kunne krype inn i teltet.


Men dette her, det er det som er mye av kosen. Sitte i teltet å høre regnet tromme på taket. Strikke litt, lese litt, filosofere litt eller bare lukke øynene i noen minutter.


Ikke noe piping på Nansen denne turen. Mulig at tilskuddet av Glucosamin hjelper. Her ser du Klovtinden som er utrolig lett å kjenne igjen fra fjell som Sula og Godøyfjellet.



Den nykjøpte brenneren funket ikke som den skulle.  Hadde bare med posemat så da måtte vi bare bryte opp. For en skuffelse. Jeg fant ut hjemme at det var gassboksen som var gåen. Det er jo alltid lurt å teste utstyret du skal bruke før turen, men siden jeg glemte mitt egen brenner måtte jeg jo kjøpe ny der og da.


 Nanse er flink å trøste....litt skuffa for vi måtte bare gå ned igjen. Men jeg hadde ikke spist siden klokken 10 på formiddagen og jeg er slik som må ha mat på tur. Og skulle gå en natt og en halv dag uten var utenkelig. Da jeg bare hadde med tørrfor. Jeg kunne jo alltids ha beitet bak teltet.....




 Etter regn er fargene så ekstra sterke og klare.
 Se det uttrykket, molefonken å søt.....for en hjerteknuser ♥
Vet ikke om det kunne drikkes, men har ennå ikke blitt dårlig i maven.

 Vi fikk en fargerik nedtur. Og vi fikk se noe jeg har drømt om lenge. Regnbuen over Molladalen. Jeg la merke til den i det den skulle til å forsvinne igjen. Den viser vagt på bildet. For et skue.

Et av målene med denne turen var nettopp dette. Å få se regnbuen her inne siden det var meldt regn. Men hadde ikke trodd jeg skulle være så heldig. Hell i uhell kan man si. Helt fantastisk at den da dukket opp. Og at den dukket opp rett over Molladalstindene. Skulle ønske jeg fikk knipset den når den var klarere.



 Jeg har erfart at det er ganske mye flått i Molladalsområdet. Jeg plukket av Nansen 9 flåtter på en tur i fjor. Det er bare å pakke seg godt inn før en stuper til skogs. Fant en liten "jævel" på Nansen, men ingen på meg selv. Selv om du kjenner det kravler over hele kroppen resten av kvelden. Vi kjørte rett til skogs og den lille hytten vår. Som trøst stoppet vi på en bensinstasjon på vei hjem og kjøpte oss noe som var en elendig film og en stor pose "gøterier" så jeg fikk blodsukkeret opp. Herrejemis så god det var...

SNIPP SNAPP
så var denne turen ute..

Et nytt eventyr venter ganske snart..

Kommentarer

  1. Så flotte bilder av DEN naturen Jill!!

    Imponert over deg!
    nydeige bilder alle sammen..er det du som har strikket den fine genseren du har på deg?

    Og så fint å høre Nansen har god effekt av medisinen

    Liker enormt godt de fjellene du besøker.Takk for titten og gleder meg til neste tur du skal ta
    hilsen Anita

    SvarSlett
  2. Jeg gir meg over, for noen bilder og for en flott natur. Digger det bildet i teltet når Nansen ligger rett ut. Tror kanskje ikke jeg hadde fått plass til Rupert i mitt telt, Rupert er jo en Irsk ulvehund.
    Hilsen RulleRolf

    SvarSlett
  3. Kjedelig når utstyret ikke fungerer som forventet - men ser jo at dere hadde en finfin tur likevel - dere er heldig som har hverandre.


    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)