Camp Synnalandshornet.

For en ukestid tilbake skulle vi til Molladalen på telttur. At jeg malte inne lommeboken i hytten stoppet jo det opplegget. Ingen penger, ingen ferge....Men så hadde jeg Synnalandshornet i baktankene. Kort å kjøre, kort å gå. Vi hadde ikke kjørt så langt før jeg oppdaget fadesen så i det vi skulle ta av ved hovedveien blinket vi til høyre istedefor til venstre.......

På et blunk var vi på vei oppover fjellsiden. En lavterskeltur på 339 moh. Men lavterskel betyr ikke kjedelig eller ikke vakker tur. Nei, Synnalandshornet er et mangfold med vakre vann og havutsikt. En tur for barna og besta:)) Et par av bakkene i starten får man litt puls.

Så deilig å få kle av seg litt...
Teltplassen på andre siden av det lille vannet.
Spennende skyer og lys over Bergtindane.

Hoftene til Nansen er ikke bra. Han har fått forkalkninger et stykke fremover ryggen. Han har gitt uttrykk for smerter ved større turer. Han går nå på  Glucosamin Orifarm 400g og betennelsedempende. Det går opp og ned og vi er spente på forsettelsen. Vi tar en tur igangen. Han får også varmevann som han gir utrykk for å like veldig godt over korsryggen ved lenger turer.

Vi prøver oss litt frem nå for å se hvor grensene går. Noen dager er han også ekstremt bra og springer rundt som en leken valp. Men det er gjerne etter et par dagers pause. Så om noen vet om noen vidundnerkur der ute så send meg gjerne informasjon. ♥ ♥ ♥  Vi har fått mange gode råd fra venner både innlands og utlands på Instagram. Takk så mye alle sammen. Vi setter så enormt stor pris på gode råd og godbedringshilsen til Nansen♥

På tur uten han her? Det skulle bli som å gå uten sin høyre fot.
Lepsøya og Goaldet.
Hellandshornet.

Sommerfuglene hadde tydelig en parringslek på gang. Det var omtrent helt umulig å få dem festet til film. Dette er en dagsommerfugl. En Papilionoidea som man finner i alle verdensdeler utenom Antarktis. Ganske vanlig å se.

Høyeste punktet på fjellet med panorama utsikt til havet.
Oss to ♥

Spennende skyer og lys over Bergtindane til venstre. Bak ligger Urfjellet, litt av Storefjell og en smule av Hellandshornet. En vakker fjellformasjon. Turen Hellandshorn, Storefjell og Urfjellet er en kombinasjonstur mange tar.
Varme, mygg, svette og et hav med fluer. Godt å få vann på kroppen.

Teltet er oppe på 1-2....

Fant oss en camp med utsikt både til solnedgang og soloppgang. Siden vi ble snytt for begge deler var det likevel en flott sted å campe med tanke på vann til Nansen.

Deilig å kunne kle av seg igjen, men fluene gikk amok. Det gjorde nesten vi også.

Så er det viktig med en kosestund.
 Noe vi egentlig alltid har mange av.

Og kjekkasen finner seg like raskt til rette på goplassen til hu mor.

Det er et fantastisk skue når tåken kommer sigende nedover fjellsidene. Ikke minst når du ser den kommer som en slange fra havet og legger seg mellom øyer og skjær. Det hele var så vakkert at vi glemte helt skuffelsen av å ikke få se solnedgangen.

Et lite snev av lys i det solen gikk ned fikk vi, et lite snev....
Så kom tåken nærmere og nærmere.

En snev av solnedgang....

Helt klart vakkert å se på. Tåken lå så tett over fjellet at jeg kunne strekke ut hendene å ta på skyene som drev forbi. Ekstra flott var det morgenen etter da den lettet. Fasinerende å se på.

G  O  D  N  A  T  T

Koser oss rett og slett, vetù...
Kl 0400 om morgenen.
Rundt kl 0600.

Morgengløtt..

Utrolig vakkert å se tåken som lå over Lepsøyfjellet.
Fantastisk flott å se ...
Bare vakkert.
  Første solstrålene over Hildrehesten.

Deilig å kjenne varme solstråler på morgenkvisten i ansiktet mens man inntar frokosten fra soveposen.  Dårlig oppløsning da jeg hadde satt på feil oppløsning på remoteprogrammet på mobilen. Mange av bildene ble ødelagt eller ganske dårlige.  Ser på bildet her at det er veldig kornete og uklart. Snippe.

Vi hadde tenkt å være utover dagen, men regnet kom så vi pakket sammen. Yr meldte rimelig mye nedbør utover dagen. Like greit å pakke teltet mens det enda var litt tørt. Ikke en sjel der oppe. Hjemme alene i fjellet.

Da er det bare å laddet opp til en ny uke!