VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Sjelebot



Det var her inne i Engesetdalen jeg tok min første fjelltur utenfor grenda som det sies. Det er nå veldig mange år siden. Og fjellet jeg besøkte ble nettopp Frostadtinden.

 Jeg hadde hørt at fjellet hadde gjestefrie fjellsider og upåklagelig utsikt til alle kanter. Jeg var da i en fase der jeg skulle trene meg opp igjen.  Jeg ble ikke skuffet den gang og har aldri blitt det siden heller.  Det er en fin restitusjonstur. Det er heller sjelden man kjenner melkesyren på en slik tur. Vel, det kommer selvsagt an på tempoet, formen og ikke minst om man bærer tungt . Men at det er en tur for alle er snikkers og twist!  Ikke minst så er det nesten alltid et spennende lys der.

I disse dager tar det oss bare 5 minutt å kjøre dit. Det blir mang en restitusjonsøkt i rolig tempo til denne spotten med slik vakker utsikt. Så her en dag, midt mellom jobb og noe som skulle være hagearbeid stakk vi av fra alt som heter ansvar,  å føyk til fjells. Lyset var spetakulært. Om man kan kalle dagslys spetakulært.... men jeg synes det var akkurat det det var.

Skyene drev forbi som et skolekorps i en fin marstakt og skapte fantastiske skyggespill mellom fjell og vann. Det var som å sitte å se på en samling med bilder som stadig var i forandring.  Midt i en bakkepust lå vi slik jeg elsker å ligge. Rett ut på ryggen for å se skyene marsje forbi. For en sjelebot.

Så nå pakker jeg sekk og optimistisk solkrem. 4 TURDAGER venter.
Bare regnet gir seg litt!!






















NYT HELGEN DIN!
FRISK LUFT, REGN ELLER SOLDRÅPER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)