Magisk morgen på Vasstrandegga.

Å snike inn en telttur i hverdagen er fullt mulig om man bare vil. Endelig er det lange lyse dager hvor man får tid til turer etter jobb. Selv om vinteren har vært fantastisk, gleder jeg meg til grønne teltturer og elver som sildrer i bakgrunnen.  Jeg og Nansen overnattet på Vasstrandegga i strålende vær, og ikke minst et fantastisk lys for noen dager siden. Dette var absolutt en telttur med god forsmak på sommeren som kommer.

Det skal sies at det blåste kraftig i det vi nærmet oss toppen. Jeg fikk en skikkelig utfordring med å slå opp det lille teltet. Måtte bare finne meg et annet sted å plugge det ned. Kort fortalt så sluttet det ikke å blåse før rundt 02.00 om natten. Da flyttet jeg teltet tilbake dit vi egentlig skulle campe. Planen var å få en fantastisk utsikt til soloppgangen. Trolltind er veldig enkelt å flytte på, da det kan stå alene. Fint å få både solnedgang og soloppgang fra teltåpningen.

Da jeg flyttet teltet midt på natten, la vi oss like godt utenfor teltet. Sovnet med engang. Det var fantastisk fin temperatur. Våknet litt over 04.40 av solstrålestreif i ansiktet. Jeg lå bare å dormet i soveposen. Tenk å få våkne oppi fjellet til et slikt skue. Lyset var, ja det var helt fantastisk.  Det er disse gylne stundene jeg får for meg selv i fjellet som gir så god næring i kroppen. Det gjør så mye bra med deg. Dette var en av av det grommeste morgenstundene.

Kommer litt oppi høyden dukker fjellene i Sykkylven opp.

Rett ved kneet mitt ser du Straumshornet.

På slike fineværs dager kommer skodden ofte snikende. Når du står høyt oppe, er det flott å se på.

Midt på bildet ser du Lauparen.

Menst vi ventet på at vinden skulle løye.

Noe som tok sin tid. Så vi snuste opp en ny teltplass.

I løpet av kvelden forsvant siste rest av isen som lå å vannet.

Nansen hjelper til med å se etter motiv:))

Han selv er jo det fineste motivet.

Da vi kom oss i le steg temperaturen i teltåpningen ganske mye. Dette var en forsmak på deilige sommerkvelder. Det gleder vi oss til.

Kose seg i soveposen mens man nyter utsikten er definitivt en av favorittsyslene mine.

Kveldslyset fargelegger Sykkylvsfjella. Straumshornet ser du på midt på bildet under.

Fjellene på sunnmøre er skarpskårne og barske.

Piren til Alnesfyret titter såvidt opp ute i havet.

God kaffe og gode øyeblikk♥

Dette er stunder man bare må oppleve. ♥

Så var kveldslyset borte og vi kunne igjen telle stjerner. Jeg liker godt å ligge med "åpen dør" når jeg telter. Tar ofte en sneakpeak på lyset.

GODMORGEN KLOKKEN 0500

Etter at jeg flyttet teltet, sovnet jeg ganske raskt igjen. Siden temperaturene var så fine og det var blitt blikkstille, la vi oss like godt utenfor teltet. Godt var det. Om ikke er det ikke sikkert jeg hadde våknet til en soloppgang som var utrolig vakker å se på.  Jeg og Nansen tuslet opp den lille høyden og der sto vi. Det er slike øyeblikk en bare må oppleve. Det er vanskelig å beskrive følelsene som går gjennom kroppen slike stunder.

"Hva tenker du Nansen?"

Det kom faktisk noen små regndråper med morgensolen.

Å se Ålesund våkne til liv....

Han der ♥

Fremdeles tidlig morgen.

Jeg kunne egentlig ikke finne mer ro enn jeg alt hadde. Men dette er en god start på dagen likevel.

Utsikt mot Sykkylven.

Plutselig kom skodden på besøk og la seg over toppen. Den forsvant etter en liten time.

Ut på ettermiddagen kom det væromslag. Vi måtte utansett bryte opp. Hadde det ikke vært for jobb hadde vi blitt en natt til. En av det bedre turene jeg har hatt lysmessig.

Oransje sirkel er der jeg slo opp teltet.

Sponset innlegg
Ulvang | Helsport | 7blåner | Lundhags | Minifinder

Har du husket å kjøpe ormetabelette  om uhellet skulle være ute? Kjekt å ha. Det sies at ormen er veldig aktiv i år.  Jeg og Nansen treffer aldri orm. Så vi har ikke sett noe til den karen. Men man vet jo aldri.